Partner serwisu
21 sierpnia 2017

Test konsumencki: Mleczka do ciała 2017

Kategoria: Kosmetyki

Branża kosmetyczna rozwija się szybko i nie zamierza hamować. Analitycy są zgodni – w najbliższej przyszłości wydatki na produkty do pielęgnacji będą coraz większe. Najwięcej na kosmetyki wydadzą seniorzy - osoby które ukończyły 65-ty rok życia.

Test konsumencki: Mleczka do ciała 2017

Według raportu firmy PMR Consulting& Research pt. „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2017- 2022” na koniec 2016 roku przychody ze sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji ciała stanowiły 17,3% przychodów całego polskiego rynku kosmetycznego. Produkty do pielęgnacji ciała uzyskały drugi wynik sprzedażowy, tuż za kosmetykami do pielęgnacji włosów ( 17,9% wartości branży).

Ile jest wart rynek kosmetyczny

Branża kosmetyczna notuje wzrosty – na koniec 2016 roku jej wartość została wyceniona na 23 mld złotych (co dało wzrost o 4,7% w porównaniu z rokiem 2015). Przyczynia się do tego głównie zwiększenie oferty produktów pielęgnacyjnych oferowanych przez dyskonty oraz łatwy dostęp do popularnych sklepów drogeryjnych, na przykład Rossmana, Hebe czy Natury.

Pomyślne prognozy dla rozwoju branży

W ciągu kolejnych pięciu lat prognozuje się zwiększenie udziału kosmetyków do pielęgnacji dla mężczyzn. Wydatki konsumentów na kosmetyki wzrosną, lecz najbardziej aktywną grupą wiekową będą seniorzy, czyli osoby które przekroczyły 65-ty rok życia. Te przewidywania są bardzo obiecujące dla producentów produktów kosmetycznych, którzy w ciągu ostatnich trzydziestu lat osiągnęli sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Marki takie jak Dr. Irena Eris, Ziaja, Eveline Cosmetics, Oceanic czy Bielenda są znane i cenione nawet w odległych krajach takich jak Chile, Japonia czy Wietnam. Według ekspertów z firmy PMR prawie połowa wyprodukowanych w Polsce kosmetyków trafia na rynki zagraniczne, a pod względem wartości eksportu produktów pielęgnacyjnych nasz kraj zajmuje szóstą pozycję w Europie.

Badanie jakości wybranych mleczek do ciała

Oferta kosmetyków do pielęgnacji ciała na polskim rynku jest bardzo bogata. Potrzeby i wymagania konsumentów są coraz większe – wiele czynników wpływa na ich decyzje zakupowe. Do najważniejszych należy stosunek ceny do jakości oraz prestiż wybieranej marki.

W sierpniu b.r. Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) we współpracy z laboratorium kosmetycznym przetestował 10 mleczek do ciała oferowanych zarówno przez sklepy dyskontowe, jak i uznane marki kosmetyczne. Badanie przeprowadzono w formie testu konsumenckiego, podczas którego grupa 30 testerów dokonała oceny jakości każdego z produktów w tym m.in.: wpływu na skórę, uczucia na skórze po aplikacji, zapachu, konsystencji i rozsmarowywalności, a także odnotowywała wszelkie niepożądane efekty. Badanie objęło następujące produkty:

  • AA Oil Essence Odżywcze Mleczko do Ciała (Argan & Tsubaki)
  • Cien Odżywcze Mleczko do Ciała
  • Cosmia Mleczko do Ciała
  • Eveline Kremowe Mleczko Nawilżająco-Odżywcze
  • Inell Mleczko do Ciała
  • Isana Classic Soft Balsam do Ciała
  • Lirene Intensywna Regeneracja Balsam do Ciała
  • Nivea Wygładzające Mleczko do Ciała
  • Soraya Magia Olejków Odżywczy Balsam do Ciała
  • Ziaja Naturalne Oliwkowe Mleczko do Ciała

Wyniki testu

Najlepsze oceny uzyskało mleczko firmy Oceanic – AA Oil Essence Odżywcze Mleczko do Ciała (Argan & Tsubaki), które z wynikiem 85% wyprzedziło o 3% mleczko do ciała firmy Cosmia (marka własna stworzona przez Auchan) Trzecie miejsce przypadło w udziale Eveline za Kremowe Mleczko Nawilżająco – Odżywcze a rezultat na poziomie 79%. Jedynie dwa spośród siedmiu mleczek wybranych do badania zostało ocenionych jako jedynie dobre. Są to produkty Lirene oraz Soraya.

W rankingu oceniającym stosunek ceny do jakości bezkonkurencyjne okazało się Odżywcze Mleczko do Ciała firmy Cien (marka własna Lidla), które przy bardzo niskiej, nieosiągalnej dla innych produktów cenie, oferuje zadawalającą jakość. Na drugim miejscu uplasowało się ponownie mleczko firmy Cosmia, które oferuje bardzo dobrą jakość w średniej cenie, trzecie miejsce zaś przypadło zwycięzcy rankingu ogólnego – firmie Oceanic, która podobnie jak Cosmia oferuje bardzo dobre mleczko w przystępnej cenie.

źródło: PIBJA Polski Instytut Badań Jakości Sp. o. o.
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ