Czy poziom życia współczesnych Polek ma wpływ na świadomą pielęgnację włosów?
W obecnych czasach kładzie się ogromny nacisk na świadomość – pod względem zdrowia, pielęgnacji czy nawyków. Wraz z naszym zespołem badawczym Mudii sprawdziliśmy, czy poziom życia współczesnych Polek ma wpływ na ich świadomą pielęgnację włosów. Na podstawie badań opracowaliśmy raport, w którym zadaliśmy następujące pytania:

- czy kobiety są zadowolone ze swoich zarobków?
- jaka jest ich wiedza dotycząca pielęgnacji włosów?
- czy są zadowolone z kondycji swoich włosów?
- czy śledzą na bieżąco trendy związane z pielęgnacją włosów?
- jak często używają kosmetyków poprawiających kondycję ich włosów?
- ile wydają miesięcznie na kosmetyki do włosów?
- jakie marki kosmetyków do włosów wybierają i czym kierują się przy ich wyborze?
- jaki rodzaj kosmetyków do włosów używają?
- jakie mają problemy z włosami?
- czy są w stanie wydać więcej na kosmetyki do włosów dobrej jakości?
- jak często chodzą do fryzjera i czy uważają, że jednorazowy zabieg pielęgnacyjny wykonany w profesjonalnym salonie jest w stanie zastąpić im codzienną pielęgnację?
W raporcie znalazły się także dane warunkujące tj. wiek, stan cywilny, województwo, dochód. Na ich podstawie opracowaliśmy raport, który ukazuje najczęstsze problemy oraz różnice w pielęgnacji włosów.
Najważniejsze wnioski:
34,1% kobiet w wieku 43-58 lata deklaruje, że nie posiada żadnej wiedzy na temat pielęgnacji włosów. Najwięcej respondentek pochodzi z województwa świętokrzyskiego – 17,1%
46,6% Polek nie jest zadowolona z kondycji swoich włosów, najczęściej są to kobiety po rozwodzie,
30% ankietowanych odpowiedziało, że trendy dotyczące pielęgnacji włosów śledzi za pomocą w mediów społecznościowych,
51,4% kobiet używa kosmetyków do pielęgnacji włosów kilka razy w tygodniu,
47,8% ankietowanych wydaje w miesiącu od 30-100 zł na kosmetyki do pielęgnacji włosów,
54,8% respondentek wybiera do pielęgnacji włosów marki drogeryjne, a 21,7% uznaje za ważny aspekt ekologiczny,
Kobiety oprócz szamponu najczęściej używają: odżywki – 84,6%, maski do włosów – 57,9% oraz wcierki – 57,9%,
Najczęstszym problemem, z jakim borykają się kobiety to: cienkie włosy – 44,9%, puszące się włosy – 39,7% oraz zniszczone włosy – 39,2%,
79,3% respondentek przy wyborze kosmetyków kieruje się ceną, 56,9% składnikami odżywczymi, tylko 17,6% badaniami klinicznymi,
35% ankietowanych odpowiedziało, że jest w stanie wydać więcej na kosmetyki, jeśli te są dobrej jakości,
aż 23,9% kobiet deklaruje, że chodzi do fryzjera rzadziej niż raz na 12 miesięcy,
12,5% respondentek uważa, że jednorazowy zabieg pielęgnacyjny wykonany w profesjonalnym salonie jest w stanie zastąpić im codzienną pielęgnację.
Na podstawie zebranych danych, sprawdziliśmy, co ich wyróżnia, łączy i jak możemy scharakteryzować postać Polki odnosząc się do pielęgnacji włosów.
Czy Polki są zadowolone ze swoich zarobków?
Kwestie zarobków to kontrowersyjny temat – szczególnie, gdy różnice w zarobkach wahają się między płcią. Nasze respondentki odpowiedziały na pytanie, czy są zadowolone ze swoich zarobków i ile zarabiają. Wyniki są następujące:
Ponad 47% ankietowanych nie jest zadowolonych ze swoich obecnych zarobków. 45% kobiet odpowiedziało, że jest zadowolona ze swoich zarobków, ale mogłoby one być większe. 8% Pań przyznało, że jest zadowolona ze swoich zarobków i stać ją na wszystkie udogodnienia.
Według danych Eurostat kobiety zarabiają średnio o 16% mniej od mężczyzn. Największa rozbieżność – bo aż 23% – występuje wśród kobiet na kierowniczych stanowiskach. Jak możemy zauważyć, różnice w płci są nadal spore, mimo, że na przestrzeni lat sytuacja ta powoli się poprawia.
Jakie zarobki deklarują nasze respondentki?
Kwotę 0-3500 zł netto zarabia 75,6% kobiet w wieku 18-26 i kobiet w wieku 59+. Nieco lepsza sytuacja klaruje się w przedziale wiekowym 43-58 lat – 53,5% oraz 43,1%. – 27-42 lata.
Kwotę 3501-5000 zł deklaruje, że zarabia 30,5% kobiet w wieku 27-42, 26,9% w wieku 43-58, 23% w wieku 59+ oraz 18,8% w wieku 27-42.
20,3% ankietowanych w wieku 27-42 lata zarabia 3001-8000 zł. Tę samą kwotę deklaruje 15,8% kobiet w wieku 43-58, 11,5% kobiet w wieku 59+ oraz 3,2% w wieku 18-26 lat.
Kwotę powyżej 8000 zł zarabia 6,1% kobiet w wieku 27-42, 3,8% kobiet w wieku 43-58 lat, 3,5% kobiet w wieku 59+ oraz 2,4% w wieku 18-27 lat.
Jaką wiedzę o świadomej pielęgnacji włosów posiadają Polki?
Zadaliśmy pytanie naszym respondentkom, jaka jest ich wiedza dotycząca pielęgnacji włosów. W grupie ogólnej 5,3% kobiet odpowiedziało, że nie posiada żadnej wiedzy dotyczącej włosów. 28,5% zadeklarowało, że ich wiedza jest znikoma. 53,4% respondentek uważa, że ich poziom wiedzy jest dobry, a 12,8% – bardzo dobry.
Odnosząc się do wysokości portfela, wyniki te rozkładają się następująco:
Niski portfel: 13,7% respondentek deklaruje, że ich znajomość dotycząca pielęgnacji włosów jest bardzo dobra. 44,5% kobiet uważa, że ich wiedza jest na poziomie dobrym. 34,2% deklaruje, że ma znikomą wiedzę dotyczącą pielęgnacji. 7,6% ankietowanych odpowiedziało, że nie posiada wiedzy na temat pielęgnacji włosów.
Średni portfel: Bardzo dobrą znajomość pielęgnacji włosów deklaruje 11,9% ankietowanych. 59,6% twierdzi, że jest ona na poziomie dobrym. 25,7% respondentek odpowiedziało, że jest znikoma, natomiast 2,9% nie posiada takiej wiedzy.
Wysoki portfel: 13,6% kobiet z wysokim portfelem zadeklarowało, że ich wiedza pielęgnacyjna odnosząca się do włosów jest bardzo dobra. Aż 70,4% deklaruje, że jest ona na poziomie dobrym. 9,9% ankietowanych odpowiedziało, że jest ona znikoma, a 6,2% nie posiada żadnej wiedzy na ten temat.
Największą wiedzę dotyczącą pielęgnacji włosów deklarują kobiety w wieku 18-26 lat – 22,4% bardzo dobra, 56,4% dobra. Z wiekiem możemy zaobserwować spadek pod względem wiedzy na temat pielęgnacji. W przedziale wieku 27-42 lata kobiety deklarują wiedzę na poziomie bardzo dobrym w 12,2%, a na poziomie dobrym w 52%. W wieku 43-59 lat jest to 6,3% na poziomie dobrym i 54,1% na poziomie bardzo dobrym. W wieku 59+ mamy niewielki przewrót, ponieważ 12% ankietowanych deklaruje bardzo dobry poziom wiedzy dotyczący pielęgnacji włosów, a 50% przyznaje, że ich wiedza jest dobra.
Jak wygląda sytuacja pod względem województw? Według danych statystycznych najmniejszą wiedzę dotyczącą pielęgnacji włosów zadeklarowały kobiety zamieszkujące województwo:
Świętokrzyskie – 17,1%,
Lubuskie – 17,1%
Podlaskie – 12,5%
Kujawsko – Pomorskie – 8,1%.
Czy Polki są zadowolone z kondycji swoich włosów?
Sprawdziliśmy także, jak wygląda kondycja włosów Polek. Zadaliśmy im pytanie, czy są z niej zadowolone. Oto odpowiedź:
Ponad 46,6% ankietowanych nie jest zadowolona z kondycji swoich włosów. 43,1% respondentek odpowiedziało, że jest zadowolona, ale mogłoby być lepiej. Jedynie 10,3% jest z nich bardzo zadowolona.
W podziale na wysokość portfela wyniki rozkładały się następująco:
Niski portfel: 60,7% ankietowanych odpowiedziało, że jest niezadowolona z kondycji swoich włosów. 48,6% jest zadowolona, ale uważa, że mogłoby być lepiej. Natomiast 12,8% deklaruje, że jest bardzo zadowolona ze stanu swoich włosów.
Średni portfel: 34,3% respondentek odpowiedziało, że nie jest zadowolona z kondycji swoich włosów. 56% deklaruje, że jest zadowolona, ale mogłoby być lepiej, a 9,7% jest bardzo zadowolona z ich stanu.
Wysoki portfel: 33,3% kobiet deklaruje, że nie jest zadowolona z kondycji swoich włosów. Połowiczne zadowolenie deklaruje 43,2% respondentek. Natomiast 23,5% uważa, że kondycja ich włosów jest bardzo dobra.
Czy stan cywilny ma znaczenie? Otóż najwięcej ankietowanych deklarujących niezadowolenie ze stanu swoich włosów są kobiety rozwiedzione – 60%, rozwiedzione z dzieckiem – 58,8% oraz żonate – 54,5%.
Największe niezadowolenie z kondycji włosów u Pań widzimy w województwach:
Kujawsko – Pomorskim – 69,4%,
Warmińsko – Mazurskim – 59,3%,
Wielkopolskim – 54,9%,
Mazowieckim – 53,8%,
Dolnośląskim – 53,6%,
Podlaskim – 53,1%.
Jak kobiety w Polsce śledzą trendy związane z pielęgnacją?
Zapytaliśmy nasze respondentki, czy śledzą trendy związane z pielęgnacją włosów i z jakich źródeł korzystają. Ankietowane odpowiedziały, że aż 30% z nich śledzi trendy w mediach społecznościowych. 21,5% korzysta z wielu źródeł przekazu. 19,7% deklaruje, że nie śledzi żadnych trendów. 13,6% swoją wiedzę pozyskuje z artykułów eksperckich. 8,7% pyta swojego fryzjera o trendy w pielęgnacji włosów, a 6,4% rozmawia o tym z koleżankami.
Analizując dane, możemy zauważyć, że największy odsetek osób, które nie śledzą trendów pielęgnacyjnych są kobiety rozwiedzione z dziećmi – 35,3%, żonate – 20,5% oraz żonate z dziećmi – 19,2%
Największy odsetek osób pozyskujących informację o trendach z mediów społecznościowych stanowią panny – 39,6%, panny z dziećmi 31,6% i kobiety zamężne – 28,1%.
Patrząc na dochody, najwięcej osób, które nie śledzą trendów w pielęgnacji włosów są kobiety zarabiające od 0-3500 zł – 24,5%, następnie Panie deklarujące dochody na poziomie 5001-8000 zł – 14,5%, +8000 zł – 12,5% oraz 3501-5000 zł – 12,3%.
Z mediów społecznościowych w kwestii pozyskiwania informacji dotyczących trendów w pielęgnacji zauważamy w grupie Pań zarabiających między 3501-5000 zł – 36% oraz kobiet, u których dochody przekraczają +8000 zł miesięcznie – 32,5%.
Jakie kwoty wydają Polki miesięcznie na kosmetyki do włosów?
Ponad 48,7% kobiet w Polsce wydaje do 30 zł miesięcznie na kosmetyki do pielęgnacji włosów. 24,2% deklaruje, że wydaje od 151 do 200 zł miesięcznie. 17,6% respondentek zadeklarowało, że za kosmetyki płaci powyżej 200 zł. 7,2% płaci od 31 do 100 zł miesięcznie, natomiast 2,3% zadeklarowało, że na kosmetyki przeznacza od 101 do 150 zł.
Najwięcej za kosmetyki – bo od 150 zł w górę – są w stanie zapłacić kobiety w wieku 27-42 lata – 11,7% oraz kobiety w wieku 43-58 lat – 11,7%. Najczęściej są to mężatki – 11,1% i mężatki z dziećmi – 9,9%
Najmniej na kosmetyki do włosów wydają kobiety – do 30 zł – kobiety w wieku +59 – 27,5% oraz kobiety w wieku 27-42 – 26,4%. Najczęściej są to osoby rozwiedzione z dzieckiem 32,4% oraz zamężne z dziećmi – 26,7%.
Powyżej 150 zł na kosmetyki do włosów najczęściej wydają Panie z województwa:
Lubuskiego – 26,3%,
Małopolskiego – 20,3%,
Podlaskiego – 12,5%,
Lubelskiego – 12,2%,
Podkarpackiego – 11,9%.
Jakie marki kosmetyków najczęściej wybierają kobiety w Polsce?
Nasze ankietowane odpowiedziały, że najczęściej wybierają one marki drogeryjne – 54,8%. 21,7% respondentek zadeklarowało, że stawia na kosmetyki ekologiczne. 15,4% ankietowanych twierdzi, że wybiera kosmetyki marek premium. Natomiast 8% kobiet odpowiedziało, że wybiera marki niskopółkowe.
Marki drogeryjne cieszą się największą popularnością – największy odsetek widoczny jest u kobiet posiadających średni portfel – 56,6%. Zazwyczaj kupują je kobiety w wieku 18-26 lat – 74% oraz panie w wieku 27-43 lata – 58,5%.
Marki premium są ulubieńcami kobiet z wysokim portfelem – 25,9% respondentek tej grupy, wybiera marki wysokopółkowe. Zazwyczaj są to kobiety w wieku 27-42 lata – 19,2% oraz Panie w wieku 43-58 lat.
Najwięcej respondentek deklarujących wybór kosmetyków marek ekologicznych to kobiety z wysokim portfelem – 25,9% w wieku +59 lat – 40,5% oraz kobiety w wieku 43-58 lat.
Kosmetyki niskopółkowe zazwyczaj są wybierane przez kobiety z niskim portfelem – 11,8%. Największy odsetek Pań, które deklarują ten rodzaj kosmetyków to Panie w wieku 43-58 lat oraz 18-26 lat.
Jakich kosmetyków do pielęgnacji włosów używają Polki?
Poznajmy ulubieńców, którzy są najczęściej wykorzystywane w pielęgnacji włosów u Polek! Respondentki mogły zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź. Jesteście ciekawi, jak odpowiadały?
Na podium znajduje się szampon do włosów – 97,1%, co nie jest zbyt dużym zaskoczeniem, na drugim miejscu jest odżywka z wynikiem 84,6%, trzecie miejsce zajmuje maska do włosów i wcierka – obie z nich posiadają po 57,9%. Czwarte miejsce zajął olejek do włosów – 50,4%. Kolejnym z nich jest peeling do włosów – 25,4%, serum – 21,6% i na samym końcu znalazła się ampułka z wynikiem 8,2%.
Z jakimi problemami z włosami najczęściej mierzą się kobiety?
Zadaliśmy pytanie wielokrotnego wyboru, z jakimi problemami najczęściej mierzą się kobiety. Oto wyniki:
Najczęściej wymienianym problemem odnoszącym się do włosów jest argument, że są one cienkie. Taką odpowiedź zaznaczyło 44,9% ankietowanych. Na drugim miejscu kobiety wskazały puszenie się włosów – 39,7%. Na trzecim miejscu to, że są zniszczone. Tak odpowiedziało 39,2% kobiet. Kolejne miejsca zajmuje problem suchości włosów – 37,9%, łamliwości – 35,6%, przetłuszczania się włosów – 30,8%. Tylko 6% respondentek deklaruje, że nie ma problemu z włosami.
Co decyduje o wyborze kosmetyków do włosów?
Zadaliśmy pytanie wielokrotnego wyboru, co według naszych respondentek decyduje o zakupie produktu do włosów. Jak widzimy na podstawie przedstawionych danych, najwięcej kobiet odpowiedziało, że jest to cena – 79,3% kobiet! Na drugim miejscu znalazły się wśród nich składniki odżywcze z wynikiem 56,9%. Kolejnym aspektem jest efekt końcowy – 39,1%. Jak widzimy kobiety lubią testować i sprawdzać przed/po, które bardziej przekona ich do wyboru danego produktu. Na kolejnych pozycjach znalazła się marka – 31,8%, polecenie eksperta – 30,5%, wydajność – 23,9%, zapach – 18,9%, badania – 17,6%, opinia koleżanki 13,8%, opinia influencera – 12,9%, ekologia – 10,7%, opakowanie – 4,9%.
Czy Polki są w stanie wydać więcej na kosmetyki dobrej jakości?
Według zebranych badań ankietowych możemy zauważyć, że 35% respondentek jest w stanie wydać więcej na kosmetyki dobrej jakości. 27,9% zadeklarowało, że jest w stanie to zrobić, ale cena produktu nie może przekraczać 150 zł. Z kolei 21,2% deklaruje, że wyda więcej na kosmetyki dobrej jakości, jeśli będą one wydajne. Natomiast 13,2% kobiet odpowiedziało, że nie zapłaci więcej za kosmetyki dobrej jakości.
Cały raport: https://mudii.com/blog/porady/czy-poziom-zycia-wspolczesnych-polek-ma-wplyw-na-swiadoma-pielegnacje-wlosow/
Komentarze