Partner serwisu
12 stycznia 2024

Czy poziom życia współczesnych Polek ma wpływ na świadomą pielęgnację włosów?

Kategoria: Kosmetyki

W obecnych czasach kładzie się ogromny nacisk na świadomość – pod względem zdrowia, pielęgnacji czy nawyków. Wraz z naszym zespołem badawczym Mudii sprawdziliśmy, czy poziom życia współczesnych Polek ma wpływ na ich świadomą pielęgnację włosów. Na podstawie badań opracowaliśmy raport, w którym zadaliśmy następujące pytania:

Czy poziom życia współczesnych Polek ma wpływ na świadomą pielęgnację włosów?
  • czy kobiety są zadowolone ze swoich zarobków?
  • jaka jest ich wiedza dotycząca pielęgnacji włosów?
  • czy są zadowolone z kondycji swoich włosów?
  • czy śledzą na bieżąco trendy związane z pielęgnacją włosów?
  • jak często używają kosmetyków poprawiających kondycję ich włosów?
  • ile wydają miesięcznie na kosmetyki do włosów? 
  • jakie marki kosmetyków do włosów wybierają i czym kierują się przy ich wyborze?
  • jaki rodzaj kosmetyków do włosów używają?
  • jakie mają problemy z włosami?
  • czy są w stanie wydać więcej na kosmetyki do włosów dobrej jakości?
  • jak często chodzą do fryzjera i czy uważają, że jednorazowy zabieg pielęgnacyjny wykonany w profesjonalnym salonie jest w stanie zastąpić im codzienną pielęgnację?

W raporcie znalazły się także dane warunkujące tj. wiek, stan cywilny, województwo, dochód. Na ich podstawie opracowaliśmy raport, który ukazuje najczęstsze problemy oraz różnice w pielęgnacji włosów. 

Najważniejsze wnioski:

34,1% kobiet w wieku 43-58 lata deklaruje, że nie posiada żadnej wiedzy na temat pielęgnacji włosów. Najwięcej respondentek pochodzi z województwa świętokrzyskiego – 17,1%

46,6% Polek nie jest zadowolona z kondycji swoich włosów, najczęściej są to kobiety po rozwodzie, 

30% ankietowanych odpowiedziało, że trendy dotyczące pielęgnacji włosów śledzi za pomocą w mediów społecznościowych, 

51,4% kobiet używa kosmetyków do pielęgnacji włosów kilka razy w tygodniu, 

47,8% ankietowanych wydaje w miesiącu od 30-100 zł na kosmetyki do pielęgnacji włosów, 

54,8% respondentek wybiera do pielęgnacji włosów marki drogeryjne, a 21,7% uznaje za ważny aspekt ekologiczny,

Kobiety oprócz szamponu najczęściej używają: odżywki – 84,6%, maski do włosów – 57,9% oraz wcierki – 57,9%, 

Najczęstszym problemem, z jakim borykają się kobiety to: cienkie włosy – 44,9%, puszące się włosy – 39,7% oraz zniszczone włosy – 39,2%,

79,3% respondentek przy wyborze kosmetyków kieruje się ceną, 56,9% składnikami odżywczymi, tylko 17,6% badaniami klinicznymi,

35% ankietowanych odpowiedziało, że jest w stanie wydać więcej na kosmetyki, jeśli te są dobrej jakości,

aż 23,9% kobiet deklaruje, że chodzi do fryzjera rzadziej niż raz na 12 miesięcy, 

12,5% respondentek uważa, że jednorazowy zabieg pielęgnacyjny wykonany w profesjonalnym salonie jest w stanie zastąpić im codzienną pielęgnację.

Na podstawie zebranych danych, sprawdziliśmy, co ich wyróżnia, łączy i jak możemy scharakteryzować postać Polki odnosząc się do pielęgnacji włosów. 

Czy Polki są zadowolone ze swoich zarobków?

Kwestie zarobków to kontrowersyjny temat – szczególnie, gdy różnice w zarobkach wahają się między płcią. Nasze respondentki odpowiedziały na pytanie, czy są zadowolone ze swoich zarobków i ile zarabiają. Wyniki są następujące:

Ponad 47% ankietowanych nie jest zadowolonych ze swoich obecnych zarobków. 45% kobiet odpowiedziało, że jest zadowolona ze swoich zarobków, ale mogłoby one być większe. 8% Pań przyznało, że jest zadowolona ze swoich zarobków i stać ją na wszystkie udogodnienia. 

Według danych Eurostat kobiety zarabiają średnio o 16% mniej od mężczyzn. Największa rozbieżność – bo aż 23% – występuje wśród kobiet na kierowniczych stanowiskach. Jak możemy zauważyć, różnice w płci są nadal spore, mimo, że na przestrzeni lat sytuacja ta powoli się poprawia.

Jakie zarobki deklarują nasze respondentki?

Kwotę  0-3500 zł netto zarabia 75,6% kobiet w wieku 18-26 i kobiet w wieku 59+. Nieco lepsza sytuacja klaruje się w przedziale wiekowym 43-58 lat – 53,5% oraz 43,1%. – 27-42 lata. 

Kwotę 3501-5000 zł deklaruje, że zarabia 30,5% kobiet w wieku 27-42, 26,9% w wieku 43-58, 23% w wieku 59+ oraz 18,8% w wieku 27-42. 

20,3% ankietowanych w wieku 27-42 lata zarabia 3001-8000 zł. Tę samą kwotę deklaruje 15,8% kobiet w wieku 43-58, 11,5% kobiet w wieku 59+ oraz 3,2% w wieku 18-26 lat. 

Kwotę powyżej 8000 zł zarabia 6,1% kobiet w wieku 27-42, 3,8% kobiet w wieku 43-58 lat, 3,5% kobiet w wieku 59+ oraz 2,4% w wieku 18-27 lat.

Jaką wiedzę o świadomej pielęgnacji włosów posiadają Polki?

Zadaliśmy pytanie naszym respondentkom, jaka jest ich wiedza dotycząca pielęgnacji włosów. W grupie ogólnej 5,3% kobiet odpowiedziało, że nie posiada żadnej wiedzy dotyczącej włosów. 28,5% zadeklarowało, że ich wiedza jest znikoma. 53,4% respondentek uważa, że ich poziom wiedzy jest dobry, a 12,8% – bardzo dobry.

Odnosząc się do wysokości portfela, wyniki te rozkładają się następująco:

Niski portfel: 13,7% respondentek deklaruje, że ich znajomość dotycząca pielęgnacji włosów jest bardzo dobra. 44,5% kobiet uważa, że ich wiedza jest na poziomie dobrym. 34,2% deklaruje, że ma znikomą wiedzę dotyczącą pielęgnacji. 7,6% ankietowanych odpowiedziało, że nie posiada wiedzy na temat pielęgnacji włosów.

Średni portfel: Bardzo dobrą znajomość pielęgnacji włosów deklaruje 11,9% ankietowanych. 59,6% twierdzi, że jest ona na poziomie dobrym. 25,7% respondentek odpowiedziało, że jest znikoma, natomiast 2,9% nie posiada takiej wiedzy.

Wysoki portfel: 13,6% kobiet z wysokim portfelem zadeklarowało, że ich wiedza pielęgnacyjna odnosząca się do włosów jest bardzo dobra. Aż 70,4% deklaruje, że jest ona na poziomie dobrym. 9,9% ankietowanych odpowiedziało, że jest ona znikoma, a 6,2% nie posiada żadnej wiedzy na ten temat. 

Największą wiedzę dotyczącą pielęgnacji włosów deklarują kobiety w wieku 18-26 lat – 22,4% bardzo dobra, 56,4% dobra. Z wiekiem możemy zaobserwować spadek pod względem wiedzy na temat pielęgnacji. W przedziale wieku 27-42 lata kobiety deklarują wiedzę na poziomie bardzo dobrym w 12,2%, a na poziomie dobrym w 52%. W wieku 43-59 lat jest to 6,3% na poziomie dobrym i 54,1% na poziomie bardzo dobrym. W wieku 59+ mamy niewielki przewrót, ponieważ 12% ankietowanych deklaruje bardzo dobry poziom wiedzy dotyczący pielęgnacji włosów, a 50% przyznaje, że ich wiedza jest dobra. 

Jak wygląda sytuacja pod względem województw? Według danych statystycznych najmniejszą wiedzę dotyczącą pielęgnacji włosów zadeklarowały kobiety zamieszkujące województwo:

Świętokrzyskie – 17,1%,

Lubuskie – 17,1%

Podlaskie – 12,5%

Kujawsko – Pomorskie – 8,1%.

Czy Polki są zadowolone z kondycji swoich włosów?

Sprawdziliśmy także, jak wygląda kondycja włosów Polek. Zadaliśmy im pytanie, czy są z niej zadowolone. Oto odpowiedź:

Ponad 46,6% ankietowanych nie jest zadowolona z kondycji swoich włosów. 43,1% respondentek odpowiedziało, że jest zadowolona, ale mogłoby być lepiej. Jedynie 10,3% jest z nich bardzo zadowolona. 

W podziale na wysokość portfela wyniki rozkładały się następująco:

Niski portfel: 60,7% ankietowanych odpowiedziało, że jest niezadowolona z kondycji swoich włosów. 48,6% jest zadowolona, ale uważa, że mogłoby być lepiej. Natomiast 12,8% deklaruje, że jest bardzo zadowolona ze stanu swoich włosów. 

Średni portfel: 34,3% respondentek odpowiedziało, że nie jest zadowolona z kondycji swoich włosów. 56% deklaruje, że jest zadowolona, ale mogłoby być lepiej, a 9,7% jest bardzo zadowolona z ich stanu. 

Wysoki portfel: 33,3% kobiet deklaruje, że nie jest zadowolona z kondycji swoich włosów. Połowiczne zadowolenie deklaruje 43,2% respondentek. Natomiast 23,5% uważa, że kondycja ich włosów jest bardzo dobra. 

Czy stan cywilny ma znaczenie? Otóż najwięcej ankietowanych deklarujących niezadowolenie ze stanu swoich włosów są kobiety rozwiedzione – 60%, rozwiedzione z dzieckiem – 58,8% oraz żonate – 54,5%.

Największe niezadowolenie z kondycji włosów u Pań widzimy w województwach:

Kujawsko – Pomorskim – 69,4%,

Warmińsko – Mazurskim – 59,3%,

Wielkopolskim – 54,9%,

Mazowieckim – 53,8%,

Dolnośląskim – 53,6%,

Podlaskim – 53,1%.

Jak kobiety w Polsce śledzą trendy związane z pielęgnacją?

Zapytaliśmy nasze respondentki, czy śledzą trendy związane z pielęgnacją włosów i z jakich źródeł korzystają.  Ankietowane odpowiedziały, że aż 30% z nich śledzi trendy w mediach społecznościowych. 21,5% korzysta z wielu źródeł przekazu. 19,7% deklaruje, że nie śledzi żadnych trendów. 13,6% swoją wiedzę pozyskuje z artykułów eksperckich. 8,7% pyta swojego fryzjera o trendy w pielęgnacji włosów, a 6,4% rozmawia o tym z koleżankami. 

Analizując dane, możemy zauważyć, że największy odsetek osób, które nie śledzą trendów pielęgnacyjnych są kobiety rozwiedzione z dziećmi – 35,3%, żonate – 20,5% oraz żonate z dziećmi – 19,2% 

Największy odsetek osób pozyskujących informację o trendach z mediów społecznościowych stanowią panny – 39,6%, panny z dziećmi 31,6% i kobiety zamężne – 28,1%.

Patrząc na dochody, najwięcej osób, które nie śledzą trendów w pielęgnacji włosów są kobiety zarabiające od 0-3500 zł – 24,5%, następnie Panie deklarujące dochody na poziomie 5001-8000 zł – 14,5%, +8000 zł – 12,5% oraz 3501-5000 zł – 12,3%.

Z mediów społecznościowych w kwestii pozyskiwania informacji dotyczących trendów w pielęgnacji zauważamy w grupie Pań zarabiających między 3501-5000 zł – 36% oraz kobiet, u których dochody przekraczają +8000 zł miesięcznie – 32,5%.

Jakie kwoty wydają Polki miesięcznie na kosmetyki do włosów?

Ponad 48,7% kobiet w Polsce wydaje do 30 zł miesięcznie na kosmetyki do pielęgnacji włosów. 24,2% deklaruje, że wydaje od 151 do 200 zł miesięcznie. 17,6% respondentek zadeklarowało, że za kosmetyki płaci powyżej 200 zł. 7,2% płaci od 31 do 100 zł miesięcznie, natomiast 2,3% zadeklarowało, że na kosmetyki przeznacza od 101 do 150 zł. 

Najwięcej za kosmetyki – bo od 150 zł w górę – są w stanie zapłacić kobiety w wieku 27-42 lata – 11,7% oraz kobiety w wieku 43-58 lat – 11,7%. Najczęściej są to  mężatki – 11,1% i mężatki z dziećmi – 9,9%

Najmniej na kosmetyki do włosów wydają kobiety – do 30 zł – kobiety w wieku +59 – 27,5% oraz kobiety w wieku 27-42 – 26,4%. Najczęściej są to osoby rozwiedzione z dzieckiem 32,4% oraz zamężne z dziećmi – 26,7%.

Powyżej 150 zł na kosmetyki do włosów najczęściej wydają Panie z województwa:

Lubuskiego – 26,3%,

Małopolskiego – 20,3%,

Podlaskiego – 12,5%,

Lubelskiego – 12,2%,

Podkarpackiego – 11,9%.

Jakie marki kosmetyków najczęściej wybierają kobiety w Polsce?

Nasze ankietowane odpowiedziały, że najczęściej wybierają one marki drogeryjne – 54,8%. 21,7% respondentek zadeklarowało, że stawia na kosmetyki ekologiczne. 15,4% ankietowanych twierdzi, że wybiera kosmetyki marek premium. Natomiast 8% kobiet odpowiedziało, że wybiera marki niskopółkowe. 

Marki drogeryjne cieszą się największą popularnością – największy odsetek widoczny jest u kobiet posiadających średni portfel – 56,6%. Zazwyczaj kupują je kobiety w wieku 18-26 lat – 74% oraz panie w wieku 27-43 lata – 58,5%. 

Marki premium są ulubieńcami kobiet z wysokim portfelem – 25,9% respondentek tej grupy, wybiera marki wysokopółkowe. Zazwyczaj są to kobiety w wieku 27-42 lata – 19,2% oraz Panie w wieku 43-58 lat. 

Najwięcej respondentek deklarujących wybór kosmetyków marek ekologicznych to kobiety z wysokim portfelem – 25,9% w wieku +59 lat – 40,5% oraz kobiety w wieku 43-58 lat. 

Kosmetyki niskopółkowe zazwyczaj są wybierane przez kobiety z niskim portfelem – 11,8%. Największy odsetek Pań, które deklarują ten rodzaj kosmetyków to Panie w wieku 43-58 lat oraz 18-26 lat.

Jakich kosmetyków do pielęgnacji włosów używają Polki?

Poznajmy ulubieńców, którzy są najczęściej wykorzystywane w pielęgnacji włosów u Polek! Respondentki mogły zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź. Jesteście ciekawi, jak odpowiadały?

Na podium znajduje się szampon do włosów – 97,1%, co nie jest zbyt dużym zaskoczeniem, na drugim miejscu jest odżywka z wynikiem 84,6%, trzecie miejsce zajmuje maska do włosów i wcierka – obie z nich posiadają po 57,9%. Czwarte miejsce zajął olejek do włosów – 50,4%. Kolejnym z nich jest peeling do włosów – 25,4%, serum – 21,6% i na samym końcu znalazła się ampułka z wynikiem 8,2%. 

Z jakimi problemami z włosami najczęściej mierzą się kobiety?

Zadaliśmy pytanie wielokrotnego wyboru, z jakimi problemami najczęściej mierzą się kobiety. Oto wyniki:

Najczęściej wymienianym problemem odnoszącym się do włosów jest argument, że są one cienkie. Taką odpowiedź zaznaczyło 44,9% ankietowanych. Na drugim miejscu kobiety wskazały puszenie się włosów – 39,7%. Na trzecim miejscu to, że są zniszczone. Tak odpowiedziało 39,2% kobiet. Kolejne miejsca zajmuje problem suchości włosów – 37,9%, łamliwości – 35,6%, przetłuszczania się włosów – 30,8%. Tylko 6% respondentek deklaruje, że nie ma problemu z włosami.

Co decyduje o wyborze kosmetyków do włosów?

Zadaliśmy pytanie wielokrotnego wyboru, co według naszych respondentek decyduje o zakupie produktu do włosów. Jak widzimy na podstawie przedstawionych danych, najwięcej kobiet odpowiedziało, że jest to cena – 79,3% kobiet! Na drugim miejscu znalazły się wśród nich składniki odżywcze z wynikiem 56,9%. Kolejnym aspektem jest efekt końcowy – 39,1%. Jak widzimy kobiety lubią testować i sprawdzać przed/po, które bardziej przekona ich do wyboru danego produktu. Na kolejnych pozycjach znalazła się marka – 31,8%, polecenie eksperta – 30,5%, wydajność – 23,9%, zapach – 18,9%, badania – 17,6%, opinia koleżanki 13,8%, opinia influencera – 12,9%, ekologia – 10,7%, opakowanie – 4,9%.

Czy Polki są w stanie wydać więcej na kosmetyki dobrej jakości?

Według zebranych badań ankietowych możemy zauważyć, że 35% respondentek jest w stanie wydać więcej na kosmetyki dobrej jakości. 27,9% zadeklarowało, że jest w stanie to zrobić, ale cena produktu nie może przekraczać 150 zł. Z kolei 21,2% deklaruje, że wyda więcej na kosmetyki dobrej jakości, jeśli będą one wydajne. Natomiast 13,2% kobiet odpowiedziało, że nie zapłaci więcej za kosmetyki dobrej jakości. 

Cały raport: https://mudii.com/blog/porady/czy-poziom-zycia-wspolczesnych-polek-ma-wplyw-na-swiadoma-pielegnacje-wlosow/

źródło: mudii
fot. 123rf
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ