Herbapol Lublin wchodzi na rynek dżemów, konfitur i powideł
Herbapol Lublin - producent m.in. leków OTC i suplementów diety - wchodzi na rynek produktów dżemowych. W perspektywie zaledwie dwóch lat spółka planuje zyskać pozycję wicelidera kategorii wartej 372 mln zł, a także napędzić wzrost całego segmentu. Debiut rynkowy dżemów, konfitur i powideł marki Herbapol wspierany będzie szeroko zakrojonymi działaniami marketingowymi.
Na sklepowe półki w całej Polsce wchodzi kompleksowa oferta dżemów, konfitur i powideł marki Herbapol. Dżemy dostępne są w siedmiu wariantach, w tym: dżem z truskawek z Lubelszczyzny, dżem z wiśni odmiany nadwiślanka, dżem z malin odmiany polka, dżem z czarnych porzeczek z okolic Nałęczowa, dżem aksamitny truskawkowy bez pestek – opracowany specjalnie dla dzieci, a także dżemy z czereśni czy agrestu. Konfitury dostępne są w trzech wariantach smakowych – truskawkowym, malinowym oraz wiśniowym. Portfolio uzupełniają też powidła ze śliwek węgierek z okolic Nałęczowa. Produkty są już dostępne w sklepach tradycyjnych. Niebawem będzie je można również kupić w największych sieciach handlowych w całej Polsce.
– Rynek produktów dżemowych jest dla nas naturalnym kierunkiem rozwoju. Od 65 lat oferujemy Polakom najwyższej jakości, zdrowe i smaczne produkty. Mając bardzo silną pozycję na rynku herbat i syropów tworzonych z wyjątkowych kompozycji owoców, w naturalny sposób uzupełniamy teraz nasze portfolio, wprowadzając na rynek dżemy, konfitury i powidła marki Herbapol. Prace nad debiutem – pomysłem i recepturą – trwały ponad dwa lata. Jestem przekonany, że nasze produkty szybko zdobędą sympatię konsumentów, co pozwoli nam zyskać pozycję wicelidera kategorii w mniej niż dwa lata. Nie mam również wątpliwości, że nasza aktywność w tym segmencie spopularyzuje całą kategorię, dlatego spodziewam się jej wzrostu o ok. 30 proc. w ciągu nie dalej niż 5 lat – powiedział Roman Górny, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny, Herbapol Lublin SA.
Herbapol Lublin spodziewa się, że w 2015 r. dżemy, konfitury i powidła wygenerują ok. 10 – 15 mln zł przychodów. Celem spółki na najbliższe 24 miesiące jest zyskanie pozycji wicelidera kategorii.
W perspektywie 5 lat grupa chce mieć aż 20 proc. udziałów rynkowych. W tym czasie rozwinie się również cała kategoria produktów dżemowych – Herbapol Lublin spodziewa się ok. 30 proc. wzrostu kategorii, która obecnie warta jest 372 mln zł.
Debiut marki Herbapol na rynku dżemów, konfitur i powideł wsparty będzie działaniami marketingowymi. W miejscach sprzedaży będą prowadzone specjalne akcje m.in. degustacje oraz ekspozycja materiałów POS. Na koniec roku ruszy emisja spotu reklamowego w stacjach telewizyjnych w całej Polsce. Działania zostały zaplanowane do połowy 2015 r.
Herbapol Lublin SA – producent m.in. syropów owocowych, herbat smakowych, napojów, leków OTC czy suplementów diety – obchodzi w tym roku 65-lecie. Od 1949 r. spółka opiera swoją działalność na produkcji wysokiej jakości wyrobów, tworzonych wyłącznie z naturalnych składników. Marka Herbapol jest liderem segmentu syropów owocowych (27,5 proc. udziałów w ujęciu wartościowym)[1], herbat ziołowych (20,7 proc.)[2] oraz wiceliderem herbat owocowych (9,8 proc.)[3]. W 2013 r. przychody Herbapol Lublin SA wyniosły 281,7 mln zł, z tego 180 mln zł pochodziło z działalności w sektorze spożywczym, a 101,7 mln zł z działalności w sektorze farmaceutycznym.
Rynek produktów dżemowych w Polsce wart jest ponad 372 mln zł[4]. Dzielony on jest na 5 kategorii, wśród których najsilniejszą są dżemy (62 proc. udziałów w sprzedaży wartościowej). Na kolejnych pozycjach plasują się: konfitury (16,6 proc.), powidła (10,8 proc.), marmolady (7,3 proc.) i owoce prażone (3,4 proc.)[5]. Najpopularniejszymi wariantami smakowymi dżemów w Polsce są: truskawka, wiśnia, czarna porzeczka oraz brzoskwinia[6]. Z kolei w segmencie konfitur są to: wiśnia, truskawka, jagoda oraz malina[7].
Źródło i fot.: informacja prasowa
[1] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Udział wartościowe, Total Polska, sierpień 2013 – lipiec 2014, Kategoria syropy owocowe
[2] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Udziały wartościowe, Total Polska bez aptek, sierpień 2013 – lipiec 2014, Kategoria herbaty ziołowe
[3] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Udziały wartościowe, Total Polska bez aptek, sierpień 2013 – lipiec 2014, Kategoria herbaty owocowe
[4] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Sprzedaż wartościowa, Total Polska, sierpień 2013 – lipiec 2014, Kategoria produkty dżemowe
[5] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Udział segmentów w sprzedaży wartościowej, Total Polska, sierpień 2013 – lipiec 2014, Kategoria produktów dżemowych
[6] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Udział smaków w sprzedaży wartościowej segmentu dżemów, Total Polska, sierpień 2013 – lipiec 2014, Kategoria dżemy
[7] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Udział smaków w sprzedaży wartościowej segmentu konfitur, Total Polska, sierpień 2013 – lipiec 2014, Kategoria konfitury