Boehringer Ingelheim: wzrost sprzedaży w pierwszej połowie 2015 r. o 0,9 mld euro
Sprzedaż netto w pierwszej połowie bieżącego roku wzrosła do około 7,4 miliardów euro (pierwsza połowa 2014 r. - ok. 6,5 miliarda euro). Szczególną skuteczność i dobre wyniki osiągnęły działy Consumer Health Care oraz Animal Health. Sektor leków dostępnych na receptę pozostaje stabilny.
- Na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy zaktualizowaliśmy nasze portfolio produktów wprowadzając na rynek nowe preparaty i stwarzając nie tylko potencjał do wzrostu i rozwoju, lecz również czynnie z niego korzystając - wyjaśnił profesor Andreas Barner, prezes zarządu. - Reagujemy na zmieniające się otoczenie w przemyśle farmaceutycznym, zwłaszcza na rynkach tak dla nas ważnych jak USA i Japonia, podejmując zrównoważone i długoterminowe działania oraz inicjatywy mające zwiększyć naszą skuteczność.
Na całym świecie dostęp do rynku preparatów leczniczych wydawanych z przepisu lekarza staje się coraz trudniejszy. Narastające koszty w systemach opieki zdrowotnej skutkują coraz większą presją cenową. Firmy farmaceutyczne działające w skali międzynarodowej stają przed poważnymi wyzwaniami wynikającymi zarówno z podlegającego szybkim zmianom rynkowi amerykańskiemu oraz coraz większej konkurencji leków generycznych w Japonii. Sprzedaż netto odnotowana przez Boehringer Ingelheim w pierwszej połowie 2015 r. wzrosła o około 2% do 7,4 miliarda euro w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku. W skali euro firma zwiększyła swoją sprzedaż netto o 13%. Stosunkowo słaba pozycja euro w odniesieniu do większości pozostałych walut przyczyniła się do odnotowania tego tak pozytywnego trendu przy konwersji waluty.
Wiele nowych leków otrzymało pozytywne opinie i pozwolenia na rejestrację
W pierwszej połowie 2015 r. Boehringer Ingelheim złożył kilka wniosków rejestracyjnych dla nowych produktów leczniczych i otrzymał pozytywne opinie oraz stosowne pozwolenia. Przykładowo, w kilku krajach, w tym w Unii Europejskiej (UE), USA i Kanadzie, przedstawiono wnioski o rejestrację i pozwolenie na dopuszczenie do obrotu idarucizumabu, swoistej substancji czynnej odwracającej działanie doustnego środka przeciwzakrzepowego dabigatranu, mającej zastosowanie w rzadkich i krytycznych przypadkach nagłych. Te wnioski są obecnie analizowane przed właściwe organy. Afatinib, pierwszy lek onkologiczny w portfolio Boehringer Ingelheim przeznaczony do leczenia pacjentów ze swoistym podtypem zaawansowanego stadium raka płuc, jest już dopuszczony do obrotu w ponad 60 krajach. Z kolei nintedanib, drugi lek z grupy preparatów onkologicznych oferowanych przez Boehringer Ingelheim, uzyskał już pozwolenia w UE oraz Norwegii, Rosji i Makao.
Kolejne kamienie milowe: Boehringer Ingelheim otrzymał pozwolenie UE dla preparatu składającego się z empagliflozyny i metforminy oraz amerykańskie zezwolenie dla leku złożonego: empagliflozyna + linagliptyna - oba leki są stosowane w terapii cukrzycy typu 2. Nintedanib, we wskazaniu do leczenia idiopatycznego włóknieniu płuc (IPF, idiopathic pulmonary fibrosis), rzadkiej choroby układu oddechowego, został dopuszczony do stosowania w UE, a w Niemczech jest dostępny na rynku od marca br. Ponadto lek zawierający tiotropium + olodaterol w inhalatorze RESPIMAT®, (kombinacja stosowana w leczeniu przewlekłej obturacyjnej choroby płuc - POChP) uzyskał zgodę na dopuszczenie do obrotu w USA. W lipcu pierwsze kraje europejskie dały zielone światło dla stosowania leku w tym właśnie wskazaniu.
Wielkość sprzedaży netto leków dostępnych na receptę
Leki dostępne na receptę, czyli największy segment biznesowy w firmie Boehringer Ingelheim, osiągnęły w pierwszej połowie tego roku wartość sprzedaży netto rzędu 5,369 milionów euro. Przy skorygowaniu wzrostu względem waluty o 1%, przełożyło się to na stabilny wzrost (+12% w odniesieniu do euro). Tak jak w poprzednich latach, najlepiej sprzedającym się produktem było tiotropium, stosowane w terapii POChP. Przewiduje się, że w nadchodzących latach leki związane z leczeniem cukrzycy będą jednym z najważniejszych motorów rozwoju firmy w tym segmencie.
Wielkość sprzedaży netto leków dostępnych bez recepty
W pierwszej połowie 2015 r. sprzedaż netto leków dostępnych bez recepty (OTC) wyniosła 782 miliony euro i tym samym wygenerowała skorygowany względem waluty wzrost około 8% (+15% w odniesieniu do euro), co odpowiada około 10% sprzedaży netto dla całej Grupy w tym właśnie okresie. Wiodącymi markami w skali międzynarodowej są BUSCOPAN®, DULCOLAX®, MUCOSOLVAN®, PHARMATON® oraz BISOLVON®.
Wielkość sprzedaży w dziale zdrowia zwierząt
W sektorze zdrowia zwierząt Boehringer Ingelheim osiągnął w tym okresie sprawozdawczym skorygowany względem waluty wzrost rzędu 11%, i jego wartość wyniosła 662 miliony euro (+23% w odniesieniu do euro).
Sprzedaż biofarmaceutyków
Dział produktów biofarmaceutycznych, w ramach którego Boehringer Ingelheim prowadzi działania wyłącznie z klientami przemysłowymi, odnotował wzrost o 24% do 214 milionów euro w pierwszej połowie roku.
Perspektywy na rok 2015
- Po pierwszej połowie tego roku nadal zakładamy umiarkowany, skorygowany względem waluty, jednocyfrowy wzrost sprzedaży netto za cały 2015 rok - wskazuje Hubertus von Baumbach, Członek Zarządu odpowiedzialny za finanse.
Źródło: informacja prasowa
Fot. www.freeimages.com