Partner serwisu
13 października 2015

Złoty OTIS z Diamentami dla Boehringer Ingelheim

Kategoria: Ciekawostki

Firma Boehringer Ingelheim została wyróżniona nagrodą Złoty OTIS z Diamentami za działania na rzecz podnoszenia świadomości społecznej na temat migotania przedsionków i udaru mózgu oraz samoistnego włóknienia płuc.

Złoty OTIS z Diamentami dla Boehringer Ingelheim

Boehringer Ingelheim podejmuje innowacyjne działania i angażuje się w nowatorskie projekty, których celem jest podnoszenie świadomości społecznej w różnych obszarach zdrowotnych.

W ostatnim roku firma przedstawiła zupełnie nowe spojrzenie na edukację społeczną na temat migotania przedsionków i udaru mózgu oraz rzadkiej i trudno rozpoznawalnej choroby, jaką jest samoistne włóknienie płuc (IPF).

W lutym 2015 r. dzięki zaangażowaniu Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego zainaugurowana została kampania świadomościowa zrealizowana we współpracy z muzykiem, osobowością internetową i gwiazdą social media - MC SILK’iem. W jej ramach powstał utwór poświęcony tej chorobie pt. „MC Silk feat. Polskie Towarzystwo Kardiologiczne”. W utworze i wideoklipie MC Silk w nieszablonowy sposób opowiada o migotaniu przedsionków i związanym z nim ryzykiem udaru mózgu. Jest to pierwsza tego rodzaju akcja edukacyjna skierowana do młodzieży i młodych dorosłych poświęcona tej chorobie. Pierwszy raz w Polsce raper we współpracy z towarzystwem naukowym zrealizował edukacyjną akcję dla „młodych dorosłych” dotyczącą trudnego tematu zdrowotnego, nikt do tej pory, nie tylko w Polsce, ale i na świecie, nie mówił językiem rapu na temat migotania przedsionków i udaru mózgu.

W ciągu pierwszych trzech dni spot obejrzano ponad 100 000 razy, a obecnie jest to ponad 314 000 wyświetleń. Projekt dotarł do ponad 3 840 000 widzów i ponad 440 000 czytelników i został entuzjastycznie odebrany w grupie docelowej (15-30 lat).

Natomiast w ramach współpracy z Radosławem Kotarskim - twórcą wideobloga Polimaty - w lipcu tego roku powstał materiał filmowy „Nadzieja nie umiera nigdy” na temat samoistnego (idiopatycznego) włóknienia płuc – rzadkiej i trudno rozpoznawalnej choroby, na którą w Polsce choruje kilka tysięcy osób. Proces postawienia diagnozy jest często długotrwały, również lekarze nie od razu właściwie kojarzą symptomy choroby. W filmie „Nadzieja nie umiera nigdy” Radosław Kotarski w bardzo interesujący i przystępny sposób pomaga zrozumieć objawy choroby oraz przedstawia informacje jak można ją rozpoznać. Film „Nadzieja nie umiera nigdy” cieszy się zainteresowaniem użytkowników kanału Youtube. W ciągu dwóch tygodni od umieszczenia wideoklipu na kanale Polimaty film obejrzano ponad 200 000 razy.

Realizacja nagrodzonych projektów możliwa była dzięki grantom edukacyjnym firmy Boehringer Ingelheim. Jury Nagrody Złoty Otis z Diamentami doceniło przesłanie i wartość merytoryczną obu projektów. Niekonwencjonalny przekaz, otwartość, zaangażowanie wybitnych ekspertów i osobowości pozwoliły im zdobyć popularność i w szczególny sposób zwrócić uwagę na problematykę dotyczącą zarówno migotania przedsionków i jego związku
z udarem, jak i  samoistnego włóknienia płuc.

Złoty OTIS z Diamentami przyznawany jest zdrowotnym programom profilaktycznym i edukacyjnym. W tym roku w skład jury weszli dziennikarze: red. Małgorzata Wiśniewska, red. Jadwiga Kamińska, red. Beata Prasałek, red. Katarzyna Pinkosz, red. Paweł Walewski, red. Artur Wolski oraz eksperci: prezes AOTM – dr Wojciech Matusewicz, prof. Maciej Krzakowski, prof. Aleksander Sieroń, prof. Grzegorz Opolski, prof. Piotr Hoffman, prof. Marcin Wojnar, prof. Piotr Pruszczyk. Jury przewodniczył prof. Jerzy Woy-Wojciechowski.

Boehringer Ingelheim

Grupa Boehringer Ingelheim jest jedną z 20 wiodących firm farmaceutycznych na świecie. Działa globalnie za pośrednictwem 146 podmiotów zależnych i zatrudnia ponad 47 700 pracowników. Prowadzi prace badawczo-rozwojowe, produkcję i sprzedaż innowacyjnych produktów leczniczych o wysokiej wartości terapeutycznej, przeznaczonych do stosowania w medycynie i weterynarii. Firma, założona w roku 1885 pozostaje nieprzerwanie własnością rodziny Boehringer, a jej centrala zlokalizowana jest w Ingelheim w Niemczech.

Głównym elementem kultury Boehringer Ingelheim jest zobowiązanie do działań zgodnych z zasadami odpowiedzialności społecznej. Trwałym fundamentem działalności firmy jest zaangażowanie w projekty społeczne, jakim jest np globalny projekt Making More Health, opieka nad pracownikami i ich rodzinami oraz zapewnianie wszystkim pracownikom równych szans. Współpraca i wzajemny szacunek oraz ochrona środowiska i zrównoważony rozwój stanowią nieodłączną część wszystkich przedsięwzięć firmy Boehringer Ingelheim.

W 2014 roku firma Boehringer Ingelheim odnotowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości około 13,3 mld euro. 19,9% wartości przychodów netto zainwestowane zostało w badania i dalszy rozwój.

Więcej informacji: www.boehringer-ingelheim.com

Źródło: informacja prasowa

Fot. ww.freeimages.com

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ