Partner serwisu
05 lutego 2016

Warszawskie biuro Sanofi zrewitalizowane

Kategoria: Z życia branży

Czy remont biura może być działaniem z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu? Oczywiście! Wsłuchując się w potrzeby pracowników oraz w zgodzie z polityką środowiskową, Grupa Sanofi zrewitalizowała swoje warszawskie biuro według najnowszych trendów.  

Warszawskie biuro Sanofi zrewitalizowane

Siedziba Grupy Sanofi, obecnej na polskim rynku od przeszło 25 lat, od 2008 roku znajduje się w budynku North Gate na warszawskim Muranowie. W następstwie postępujących zmian technologicznych i reorganizacyjnych, a także rosnącej świadomości potrzeb pracowników, Sanofi dokonało renowacji przestrzeni biurowej, czyniąc ją nie tylko bardziej przyjazną użytkownikom, ale i środowisku. 

Nowoczesne systemy oświetlenia LED, energooszczędne sprzęty AGD czy systemy segregacji śmieci to tylko niektóre z elementów wprowadzonych do przestrzeni architektonicznej. Oprócz funkcjonalności i innowacyjności, łączą one w sobie aspekt edukacyjny, przyczyniając się do zmiany postaw i nawyków pracowników na bardziej ekologiczne i budując ich świadomość w tym zakresie. Przywiązanie firmy do natury i ekologii najlepiej obrazuje recepcja, zaaranżowana na tle ściany  z żywych roślin w kolorze soczystej zieleni. Nowa odsłona biura Sanofi to jej nowa wizytówka: minimalistyczna, innowacyjna, funkcjonalna oraz przyjazna.

Reorganizując przestrzeń biurową, Grupa Sanofi oparła koncepcję na trzech filarach, zgodnych z misją i wizją firmy: innowacyjność, zaangażowanie na rzecz pacjentów oraz troska o środowisko. Na każdym etapie prac firma zadbała o to, by przedsięwzięcie przebiegało zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, począwszy od wyboru firm podwykonawców, po selekcję materiałów i zastosowanych rozwiązań.

Biuro to dla nas miejsce pracy i spotkań, spędzamy w nim większą część dnia. Dlatego też istotne jest zapewnienie przemyślanej aranżacji przestrzeni w taki sposób, by mogła ona służyć nie tylko efektywnej pracy i wygodzie pracowników, ale także jednocześnie nie wpływać negatywnie na środowisko naturalne. Już na etapie wyboru podwykonawców, naszym głównym kryterium była ich dobra reputacja oraz doświadczenie, a nie cena. Zależało nam, by angażować i wspierać lokalne przedsiębiorstwa, kierujące się wartościami zbliżonymi do wartości Sanofi, jak zrównoważony rozwój  i transparentność w działaniu - mówi Małgorzata Jastrzębska, Dyrektor Personalny w Grupie Sanofi w Polsce. 

Instalacje elektryczne, hydrauliczne i sprzęt biurowy są nie tylko nowoczesne, ale przede wszystkim energooszczędne. System oświetlenia LED oraz sprzęt AGD (w tym nowe lodówki i zmywarki) klasy A++ odczuwalnie zmniejszyły pobór prądu, a nowoczesne rozwiązania hydrauliczne umożliwiły znaczne ograniczenie zużycia wody.

Już dziś widzimy, że założenia ekologiczne, na których oparliśmy koncepcje renowacji oraz aranżacji naszego biura przyniosły widoczne efekty. Przede wszystkim, ograniczyliśmy zużycie zasobów naturalnych, osiągając znaczną redukcję poboru energii – około 11% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (z 78,112 KWh do 69,720 KWh). Również zaimplementowane rozwiązania hydrauliczne zredukowały zużycie wody o około 30% w skali roku. W przestrzeni socjalnej  i kuchniach zamontowaliśmy system segregacji śmieci, by ułatwić ich dalszy recykling oraz edukować zespół w tym zakresie – powiedział Maciej Kryda – Menedżer ds. Administracyjnych w Grupie Sanofi w Polsce. 


Sanofi od lat aktywnie realizuje politykę zrównoważonego rozwoju na rzecz ochrony środowiska naturalnego, starając się je chronić i w jak najmniejszym stopniu w nie ingerować. 

Źródło: Sanofi

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ