Dobre wyniki sprzedaży i zysk Henkla w pierwszym kwartale
Rok obrotowy 2016 rozpoczął się dla firmy Henkel bardzo dobrze. Firma odnotowała dalszy wzrost przychodów ze sprzedaży i zysku, a skorygowana rentowność sprzedaży znacznie się zwiększyła, do poziomu 16,8%. Do tego pozytywnego wyniku przyczyniły się wszystkie trzy sektory biznesowe Henkla. Na rynkach wschodzących, na których jesteśmy obecni, ponownie odnotowaliśmy istotny wzrost organiczny − poinformował Hans Van Bylen, prezes zarządu Henkel.
Odnosząc się do bieżącego roku obrotowego, Van Bylen powiedział: – Przewidujemy, że w 2016 r. utrzyma się trudna sytuacja rynkowa, przy jedynie niewielkim światowym wzroście gospodarczym, dużej niepewności na rynkach i niekorzystnym poziomie kursów walutowych. Będziemy się zatem koncentrować na jeszcze lepszym wykorzystaniu naszych silnych marek, pozycji lidera rynku i możliwości w zakresie innowacji, jako narzędzi do osiągnięcia ambitnych celów, które sobie stawiamy.
Źródło: informacja prasowa Henkel
Fot. freeimages.com