Partner serwisu
08 sierpnia 2016

Zaczęło się od pasty, czyli historia firmy Beiersdorf

Kategoria: Kosmetyki

Oscar Troplowitz przychodzi na świat w Gliwicach 18 stycznia 1863 r. Początkowo nie planuje związania swojego życia z farmacją – jego prawdziwą pasją jest historia sztuki, czego niestety nie pochwalają jego rodzice. Studia farmaceutyczne rozpoczyna za namową wujka, nie udaje mu się jednak ich ukończyć. W 1890 roku, dzięki wsparciu zamożnych rodziców, kupuje za 70 tys. marek bankrutujące laboratorium dermatologiczne Beiersdorfa. W międzyczasie żeni się z Gertrudą Mankiewicz i zdobywa doktorat z filozofii.

Zaczęło się od pasty, czyli historia firmy Beiersdorf

Pasta do zębów w słoiku

29 kwietnia 1925 r. powstaje firma Pebeco Wytwórnia Specyfików Beiersdorfa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jako polska filia Beiersdorf AG w Katowicach. Koncentruje się na produkcji i sprzedaży pasty do zębów Pebeco i innych wyrobów Beiersdorfa. Pasta do zębów jest sprzedawana w szklanych słoikach i staje się prawdziwym hitem – dotychczas używano niepraktycznego proszku, który notabene niszczył szkliwo i powodował próchnicę. Trudno stwierdzić, czy była to pierwsza na świecie pasta do zębów, gdyż w podobnym czasie na rynku amerykańskim pojawia się produkt znany obecnie pod marką Colgate, ale sprzedawany w wygodnych tubkach, dzięki czemu zyskuje przewagę na rynku.

Plaster, mydło, szminki i...

Troplowitz nie daje za wygraną i cały czas szuka innowacji. W jego zakładzie powstają m.in.: prototyp samoprzylepnego plastra opatrunkowego, jedna z pierwszych na świecie taśm klejących (niejako przypadek przy pracy), szminki do ust w wysuwanych oprawkach (wcześniej pakowane w papier), mydło w formie białej, gładkiej, ładnie pachnącej kostki, które otrzymało nazwę NIVEA po namowach żony Troplowitza. Największym hitem jest jednak pierwszy na świecie biały, stabilny krem na bazie oleju i wody. W grudniu 1911 roku rozpoczyna się masowa produkcja kremu NIVEA, którego skład pozostaje niezmienny do dzisiaj.

PIERWSZE OPAKOWANIE KREMU NIVEA

30% kobiet

Obecnie Beiersdorf jest firmą o globalnym zasięgu, posiadającą ponad 150 oddziałów na całym świecie, a NIVEA jedną z największych i najpopularniejszych marek produktów do pielęgnacji skóry. Jest dostępna w ok. 200 krajach – jej produkty stosuje ok. 30% kobiet na świecie.

Źródło: PiękneUmysły na youtube.com; niveapolska.pl

fot.Beiersdorf

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ