Partner serwisu
28 października 2016

Związek "Suplementy Polska" odpowiada NRL w sprawie reklam

Kategoria: Z życia branży

Nawiązując do stanowiska Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej w srawie reklam leków, wyrobów medycznych i suplementów diety Związek Producentów i Dystrybutorów "Suplementy Polska" podkreśla, że nie ma prawnego zakazu reklam suplementów diety oraz, że są one produktami uregulowanymi na poziomie UE.

Związek "Suplementy Polska" odpowiada NRL w sprawie reklam

W opinii Zarządu Związku, zrzeszającego wiodące firmy obecne na rynku suplementów diety łatwa dostępność suplementów diety w kanale aptecznym jest kluczowa w dystrybucji tej kategorii produktów głownie z uwagi na:

  • możliwość uzyskania od farmaceuty obiektywnych i profesjonalnych informacji o działaniu substancji zawartych w suplementach diety,
  • ochronę konsumenta przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi.

Samo wycofanie z aptek suplementów diety lub ograniczenie ich asortymentu, będzie nieuzasadnionym ograniczeniem prowadzenia działalności gospodarczej, wywołującym negatywne skutki ekonomiczne tak dla aptek, producentów i dystrybutorów suplementów diety, jak samego budżetu państwa, co zostało również podkreślone na posiedzeniu Trójstronnego Podzespołu ds. Polityki Lekowej dn. 27 września 2016 r.

Zawiązek Producentów i Dystrybutorów „Suplementy Polska” stoi na stawisku, iż edukacja, promocja zdrowia i zdrowych zachowań oraz rzetelna informacja to nieodłączny element rynku suplementów diety.
Wskazuje, że suplementy diety są produktami uregulowanymi na poziomie UE oraz zawierają wiele substancji, których wpływ na zdrowie człowieka jest naukowo potwierdzony, wylicza tutaj m.in.

  • sterole roślinne oraz beta glukany z jęczmienia i owsa - obniżają poziom cholesterolu;
  • EPA i DHA o potwierdzonym wpływie na funkcjonowanie serca, ciśnienie krwi i właściwy poziom trójglicerydów;
  • glukomannan, który wpływa na redukcję masy ciała.

Związek wraz z trzema innymi organizacjami branżowymi dokłada wszelkich starań by zakończyć działania zmierzające do uregulowania reklam suplementów diety poprzez przyjęcie przez branżę Kodeksu Etyki Reklamy Suplementów Diety - czytamy w oświadczeniu. Finalna wersja dokumentu, uwzględniająca wcześniejsze komentarze organów administracji publicznej zaangażowane w wypracowanie Kodeksu jest na ukończeniu.

Źródło: informacja prasowa
fot.: freeimages

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ