04 stycznia 2018

Przeciwstarzeniowe odkrycie naukowe - koenzym Q10

Kategoria: Kosmetyki

Koenzym Q10 (ubichinon Q10 – CoQ10) jest to organiczny związek chemiczny, występujący naturalnie w ludzkim organizmie, m.in. w skórze. Ma duży wpływ na szybkość i efektywność wytwarzania energii w komórkach naszego ciała i chroni je przed wolnymi rodnikami. W kosmetyce jest syntetyzowany chemicznie z naturalnych pochodnych. Jest to składnik bardzo rozpowszechniony w przyrodzie – występuje we florze i faunie.

Przeciwstarzeniowe odkrycie naukowe - koenzym Q10

Skład i działanie

Niektóre źródła uznają koenzym Q10 za jedno z istotniejszych odkryć naukowych XX wieku. Ten naturalny enzym, występujący w mitochondriach komórek roślin i zwierząt, nie tylko opóźnia procesy starzenia – likwidując wolne rodniki – ale również ma szeroki i pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Zapewnia skórze ochronę przed UVA, ma pozytywny wpływ m.in. na tętnice, serce, nerki i wątrobę.

Koenzym Q10 bywa nazywany „bio-markerem starzenia się”, ponieważ jego poziom w organizmie obniża się wraz z wiekiem. U większości dojrzałych osób poziom CoQ10 jest znacznie zaniżony w stosunku do poziomu z okresu młodzieńczego. W efekcie zmniejsza się nasza naturalna zdolność do produkcji kolagenu, elastyny i innych substancji, odpowiedzialnych za dobrą kondycję i młody wygląd skóry. Dlatego tak popularne na świecie stały się kosmetyki oraz suplementy diety zawierające ten dobroczynny składnik. Ze względu na fakt, że enzym ten jest cząsteczką o niewielkich rozmiarach – dość łatwo przenika on do komórek skóry. Dzięki temu kosmetyki zawierające CoQ10 charakteryzują się zwykle wysoką skutecznością działania

Zastosowanie

CoQ10 wykazuje skuteczne działanie zarówno w zastosowaniu wewnętrznym (jako składnik suplementów diety), jak też podczas stosowania zewnętrznego – dlatego stał się bardzo popularnym składnikiem kosmetyków do twarzy i ciała. Preparaty zawierające ten enzym wykazują przede wszystkim silne działanie anti-aging (chroniąc przed wolnymi rodnikami), wygładzają zmarszczki, dodają skórze energii, witalności i jędrności, chronią przed szkodliwymi skutkami promieniowania słonecznego oraz przed zanieczyszczeniami środowiska. Dodatkowo stymulują naturalne zdolności obronne naskórka, dzięki temu pobudzają regenerację skóry i sprawiają, że ona sama zaczyna „pracować” na zdrowszy oraz młodszy wygląd. Ubichinon Q10 jest najczęściej składnikiem kosmetyków do pielęgnacji twarzy, szyi i ciała, przeznaczonych dla osób z cerą dojrzałą, zmęczoną i problematyczną. Występuje też w składzie wielu preparatów przeciwsłonecznych i po opalaniu.

PRODUKTY MPH, W KTÓRYCH MOŻNA ZNALEŹĆ KOENZYM Q10: No 352, No 503