Gedeon Richter Polska stawia na rozwój zawodowy przyszłych farmaceutów w ósmej odsłonie programu Recepta na sukces
Ruszyła VIII edycja programu Recepta na sukces prowadzonego przez Gedeon Richter Polska. Tematem przewodnim tej edycji jest kariera zawodowa studentów farmacji jako zawodu przyszłości. Założeniem kampanii realizowanej pod hasłem „Ścieżki Kariery Farmaceuty” jest wspieranie przyszłych farmaceutów w rozwoju i wyborze nieoczywistych ścieżek kariery zawodowej. Autorzy kampanii zwracają uwagę na potrzebę rozwoju różnorodnych kompetencji, które są odpowiedzią na potrzeby rynku pracy i społeczeństwa.
Rola farmaceuty ewoluuje, a jej znaczenie nieustannie rośnie. W wielu krajach europejskich to farmaceuta jest pierwszym kontaktem pacjentów w przypadku dolegliwości zdrowotnych, dawkowania i dostosowywania leków. Dzięki wprowadzeniu Ustawy o zawodzie farmaceuty, na którą polscy przedstawiciele tego zawodu czekali kilkadziesiąt lat, przeżywa on rozkwit. Oprócz wydawania leków w aptece, farmaceuci mogą prowadzić konsultacje w ramach opieki farmaceutycznej, przeglądy lekowe, prowadzą szczepienia na COVID-19 oraz grypę. Nie oznacza to, że praca w aptece czy aptece szpitalnej jest jedyną ścieżką zawodową. Na absolwentów tego kierunku czekają również firmy farmaceutyczne, laboratoria badawcze oraz firmy zajmujące się innowacjami.
Farmaceuta zawodem przyszłości
Postęp naukowy znacząco poszerzył możliwości rozwoju zawodowego farmaceutów. Dziś to nie tylko osoba, która pracuje w aptece wydając leki, a taka, która udziela porad farmaceutycznych, a od niedawna prowadzi też szczepienia.
Dziś Farmaceuci, tworzą innowacje zmieniające oblicze medycyny, farmacji i wielu innych dziedzin naukowych. To również liderzy zarządzający w firmach farmaceutycznych, biotechnologicznych. Nie zapominajmy też o ich roli w ciałach doradczych wśród decydentów zmieniających system ochrony zdrowia, ale też – co stało się bardzo istotne w czasach pandemii – rosnącej roli jako liderów opinii. Równolegle z rozwojem nauki, rosną grupy podważające fakty naukowe, co uwidocznił kryzys pandemiczny. Teraz również farmaceuci stają się liderami zaufania społecznego tłumaczącymi zjawiska trudne do zrozumienia dla osoby o przeciętnej wiedzy naukowej. Robią to w różnych kanałach tj. telewizja, radio, prasa, a udział ich kanałów własnych w social media rośnie w niezwykłym tempie! Dlatego w ósmej edycji programu Recepta na sukces zajmiemy się szeroko rozumianym rozwojem zawodowym farmaceutów. Od lat wspieramy studentów w rozwoju, a każda kolejna edycja jest podyktowana potrzebami tej grupy – mówi Aneta Grzegorzewska, Dyrektor Pionu Korporacyjnego i Relacji Zewnętrznych w Gedeon Richter Polska.
W ramach kampanii prowadzone będą szkolenia dla przyszłych farmaceutów, konsultacje z doradcami zawodowymi, ale też praktykami, którzy pełnią bardzo różne role farmaceutów w nie zawsze oczywistym dla młodych farmaceutów środowisku pracy.
Informacje na temat wydarzeń, które będą realizowane umieszczane są na bieżąco na profilu kampanii na Facebooku pod adresem www.facebook.pl/ReceptaNaSukcesMed
Za realizację kampanii po stronie agencji odpowiada LoveBrands Medical – komórka specjalistyczna wchodząca w skład grupy LoveBrands Group, specjalizująca się w komunikacji zdrowotnej.
Cieszymy się, że to już trzecia edycja Recepty na Sukces, której współrealizację powierzyła nam firma Gedeon Richter Polska. Tworzenie i realizacja kampanii w obszarze zdrowia jest dla całego zespołu niezwykle satysfakcjonująca. Wiemy, że dzięki takim projektom możemy realnie i pozytywnie wpływać na rozwój nauki i potrzebne zmiany systemowe poprzez wsparcie komunikacyjne tak ważnych kampanii – mówi Mateusz Konwerski, Communications Consultant w LoveBrands Medical.
Komentarze