Garnier jeszcze bliżej natury
Garnier, wiodąca marka w świecie beauty, znów pokazuje, że można jednocześnie dbać o naszą skórę i o planetę! Zobowiązany do zielonej działalności i zrównoważonego piękna, Garnier wyznacza trendy, nie tylko w dbaniu o siebie, ale także w trosce o środowisko. W Olsztynie stworzył wyjątkową strefę, która dostarczała odwiedzającym niezapomnianych, a przy tym proekologicznych przeżyć.
W dniach 11-13 sierpnia, nad jeziorem Ukiel w Olsztynie odbył się Green Festival, który dobrą zabawę połączył z ważnymi tematami na rzecz ekologii. Podczas panelu dyskusyjnego eksperci i zaproszeni goście rozmawiali nt. stanu środowiska i tego, jak możemy działać na rzecz jego poprawy - zarówno z perspektywy nas, pojedynczych osób, jak i dużych firm. Nie mogło zabraknąć tam także marki Garnier.
Na scenach festiwalowych zaś pojawili się czołowi artyści polskiej sceny muzycznej, między innymi: Dawid Podsiadło, Nosowska, Brodka czy Krzysztof Zalewski.
STREFA BEAUTY NA OLSZTYN GREEN FESTIVAL
W specjalnie przygotowanej strefie Garnier, zainteresowane osoby mogły dowiedzieć się, m.in. czym jest Green Science, wziąć udział w badaniach skóry i włosów, poznać ciekawostki naukowe i samodzielnie wykonać eksperymenty. Co więcej, na odwiedzających czekał kosmetolog, który badał stan skóry chętnych festiwalowiczów oraz z trycholog, z którym można było porozmawiać na temat pielęgnacji i kondycji zdrowia włosów. Goście mieli także okazję na własnej skórze przetestować poszczególne zielone produkty marki Garnier, poznać ich dokładny skład, a także skorzystać z porad wspomnianych ekspertów.
Czym są zielone produkty Garniera? To kosmetyki to kosmetyki do pielęgnacji skóry, włosów i koloryzacji, np. Serum Vitamin C na dzień, odżywki lamelarne Hair Food Drink czy kultowe maski do włosów Hair Food, produkowane tak, aby dążyć do zmniejszania wpływu środowiskowego i społecznego na przestrzeni całego cyklu ich życia - włączając w to etap zarówno produkcji, jak i użytkowania.
Poza aktywacjami w strefie Garniera na festiwalowej scenie pojawili się eksperci oraz goście specjalni, aby wspólnie podjąć merytoryczną dyskusję o ekologicznych wyzwaniach z jakimi przychodzi mierzyć się nie tylko markom beauty. Jednym ze spotkań był panel poświęcony eko-edukacji konsumentów: „Jak ważny jest świadomy wybór?”, podczas którego głos zabrały: gość specjalny marki, artystka Ofelia, influencerka Ola Czajkowska (@ekoalternatywa) oraz Justyna Garbowska – Brand Champion marki Garnier.
- Strategia naszej marki polega na konsekwentnym angażowaniu się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Skupiamy się na tym, aby produkty przez nas dostarczane były nie tylko skuteczne, ale także ograniczały negatywny wpływ na środowisko. Stąd także podjęta przez nas inicjatywa Green Beauty, w ramach której nasze zielone zobowiązania realizujemy w pięciu obszarach. Są to opakowania, formuły produktów, proces produkcji, odpowiedzialne pozyskiwanie surowców oraz zarządzanie plastikiem. – komentuje Justyna Garbowska Garnier Brand Champion & Sustainability Leader Consumer Product Division L’Oreal.
GARNIER GREEN BEAUTY FOR ALL! CZYLI ZIELONE PIĘKNO DLA KAŻDEGO
Wszystkie produkty Garnier na całym świecie uzyskały w 2021 roku certyfikat programu Leaping Bunny Cruelty Free International, wiodącej organizacji pracującej na rzecz ogólnoświatowego zakazu testów na zwierzętach, która poddaje weryfikacji każdy etap produkcji kosmetyków.
Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, ale także z myślą o ekologicznych rozwiązaniach dla planety, Garnier podjął zobowiązania i już w 2020 roku wyznaczył sobie konkretne zadania do realizacji na kolejne 5 lat. Zrównoważone cele marki na nadchodzące lata, to m.in.: 95% składników pochodzenia roślinnego, mineralnego lub pochodzących z gospodarki obiegu zamkniętego do 2030 roku; 1500 nieuprzywilejowanych społeczności na świecie, które otrzymają pomoc aż do 2025 roku dzięki programowi Solidarity Sourcing Program[1].
Green Beauty Garnier to początek zmian w świecie beauty, którym marka chce przewodzić, aby wspólnie wyznaczać zrównoważoną przyszłość i edukować zarówno partnerów, jak i konsumentów.
[1] co oznacza, m.in., że produkty takie jak Botanic Therapy Honey Treasures będą wytwarzane z wosku pszczelego pozyskiwanego w Burkina Faso w Afryce.
Komentarze