Partner serwisu
11 września 2023

Wstęp do kobiecości – bo miesiączka to #ZeroWstydu!

Kategoria: Kosmetyki

Pomimo zwiększającej się świadomości społecznej dotyczącej dojrzewania, menstruacja pozostaje delikatnym tematem wymagającym edukacji i „produktowego” zaopiekowania. W trosce o komfort psychofizyczny kobiet w ramach kampanii #ZeroWstydu Cleanic wprowadza linię środków higienicznych Soft. Artykuły skierowane przede wszystkim do młodych dziewczyn mają na celu wsparcie świadomości, że unikalna technologia zastosowana w konstrukcji podpasek może w pozytywny sposób oddziaływać na zdrowie menstruacyjne i dodać pewności siebie. O atrybutach zapewniających skuteczność i niezawodność produktu oraz badaniach parametrów, które je potwierdzają opowiada Piotr Galas, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju firmy Harper Hygienics.

Badania przeprowadzone przez Kulczyk Foundation wykazały, że aż 54% nastolatek w Polsce z powodu comiesięcznego krwawienia przynajmniej raz w życiu opuściło zajęcia w szkole, a co trzecia młoda kobieta nie jest odpowiednio przygotowana na nadejście miesiączki1.

Z odpowiedzią na powyższy problem przychodzi marka Cleanic, lider w produkcji artykułów higieniczno-kosmetycznych. Linia Cleanic Soft to przełom w produkcji środków do pielęgnacji i higieny intymnej. Zastosowane przez markę unikalne rozwiązania technologiczne potwierdzone badaniami zapewniają #ZeroWstydu, a więc skuteczną ochronę podczas okresu, dając dziewczynom poczucie komfortu i pewności siebie.

Rewolucyjna technologia

Cleanic Soft to efekt holistycznego podejścia marki do zdrowia menstruacyjnego. Linia składa się z czterech rodzajów produktów: podpasek higienicznych na dzień i na noc, wyjątkowo cienkich i doskonale dopasowanych wkładek oraz w 100% biodegradowalnych chusteczek do higieny intymnej. Wszystkie elementy dają gwarancję kompleksowej opieki w każdej fazie cyklu.

Filar linii stanowią podpaski Cleanic Soft Day i Cleanic Soft Night. Każda z nich składa się z 3 warstw zaprojektowanych z najwyższą starannością. Pierwsza z nich to folia, która przylega do bielizny, druga to podwójna warstwa chłonna składająca się z włókien celulozy (ADL Cellulose), równomiernie rozprowadzających płyn po powierzchni podpaski i superabsorbentu SAP (granulkach wchłaniających wilgoć) oraz niepodatna na uszkodzenia mechaniczne warstwa wierzchnia w technologii Hot-air. Ta ostatnia, stworzona z włókniny typu spunlace, a więc mieszanki wiskozy i poliestru, jest odporna na rozciąganie i zrywanie.

Innowacją wprowadzoną w produktach Cleanic jest dodatkowy element w warstwie chłonnej o nazwie ADL. Additional distribution level to specjalny papier, który rozprowadza wilgoć równomiernie po całej podpasce zapobiegając kumulacji wilgoci w jednym miejscu. Takizabieg zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekaniem, a co za tym idzie, zwiększa komfort użytkowania i pewność siebie podczas menstruacji – tłumaczy Piotr Galas, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju firmy Harper Hygienics, której Cleanic jest główną marką.

Trzy główne parametry informujące o cechach produktu to absorpcja, która określa maksymalną ilość płynu wchłanianą przez produkt, retencja, a więc ilość płynu jaką wyrób może trwale związać i nie oddawać nawet pod wpływem nacisku oraz rewet wskazujący na ilość płynu, która powraca i ma kontakt ze skórą podczas używania produktu. Im wyższa absorpcja i retencja, tym lepiej. Natomiast trochę odmiennie te parametry są odczytywane w przypadku rewetu – im mniejszą liczbę wskazuje, tym mniejsze ryzyko wystąpienia podrażnień w miejscu kontaktu ze skórą. Podpaski Cleanic Soft charakteryzują się dwa razy wyższą absorpcją w porównaniu do podobnych artykułów2 , a zadowalające wartości otrzymane również w badaniu retencji i rewetu gwarantują skuteczność produktu.

Podpaski na dzień dbają o pewność młodej kobiety w trakcie aktywnego dnia, podczas gdy seria na noc, dzięki większej powierzchni, zapewni spokojny sen oraz uczucie czystości i świeżości przez całą noc. Dodatkowym atutem linii jest delikatna kolorystyka oprawy każdego z elementów. Efektownie wyglądające opakowanie czyni z produktu atrakcyjny gadżet. Takie rozwiązanie wspiera pozytywne emocje związane z miesiączkowaniem.

Innowacyjny charakter potwierdzony badaniami

Podpaska Cleanic Soft jest doskonale dopasowana do linii ciała, u żadnej z osób, które wzięły udział w badaniu aplikacyjno-użytkowym GBA POLSKA nie stwierdzono odczynów alergicznych, ani innego rodzaju podrażnień. Spostrzeżenia użytkowniczek po okresie badawczym dwóch tygodni takie jak odczucie chłonności, delikatności dla skóry, „oddychającej” struktury oraz utrzymującej się świeżości potwierdzają wyjątkowość i słuszność zastosowanych rozwiązań – podkreśla Piotr Galas, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju firmy Harper Hygienics.

Analiza zgodna z procedurą Centrum Badań Kosmetyków objęła badanie aplikacyjno-użytkowe na wytypowanej grupie kobiet i badanie dermatologiczne przeprowadzone w laboratorium pod nadzorem lekarza. Pod uwagę została wzięta charakterystyka podpasek, a więc wygląd, barwa,zapach, opakowanie, przeznaczenie i czas stosowania.

Wyniki przeprowadzonych badań okazały się spektakularne. Produkty spełniły oczekiwania pod względem organoleptycznym, tj. m.in. wielkości i kształtu ocenione jako odpowiednie, nie zsuwające się z bielizny, wyjmowane pojedynczo, elastyczne. Co najważniejsze, 90% testujących potwierdziło, że produkt zapobiega przed przeciekaniem. O bezpieczeństwie produktu świadczy również pozytywna opinia dermatologów i ginekologów.

Nowy sposób myślenia

Zapewnienie dostępu do środków higieny oraz edukacji na temat zdrowia menstruacyjnego ponad 2 mln dziewczynek w wieku 9-19 lat obecnie żyjącym w Polsce to istotny krok na drodze do normalizacji tematyki dojrzewania. Mając świadomość, iż wiedza powinna mieć odzwierciedlenie w materialnym wsparciu, marka Cleanic proponuje nowatorskie rozwiązania technologiczne. Cleanic Soft na dzień to pewność i niezawodna ochrona, bez względu na to, co przyniesie dzień, natomiast Cleanic Soft na noc spełniają rolę „strażników” snu. Linia została wzbogacona o wkładki oraz chusteczki do higieny intymnej, które mogą stanowić dopełnienie pielęgnacyjnego rytuału w czasie miesiączki, jak również towarzyszyć kobietom w codziennej pielęgnacji.

Kobiecy cykl to powód do dumy, a miesiączka to okazja do odpowiedniego zadbania o swoje pielęgnacyjne potrzeby i zdrowie – mówi ekspert Cleanic. – Kampania #ZeroWstydu ma na celu wzmocnienie pewności siebie, szczególnie u młodych dziewczyn oraz budowanie wspierającego środowiska wśród rówieśników – dodaje.

 

1 https://kulczykfoundation.org.pl/menstruacja/badania

2 na podstawie wyników badań laboratoryjnych 

źródło: informacja prasowa
fot. informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ