Dbaj o siebie, jak o dziecko – nowa kampania marki Juvit od Hasco-Lek
Marka JUVIT, obecna na polskim rynku od niemal 25 lat[1], jesienią tego roku przeprowadziła szereg zmian wizerunkowych i strategicznych, otwierających dotychczasowe postrzeganie i pozycjonowanie brandu na szerszą grupę docelową: z uwzględnieniem także pacjentów dorosłych. W tym celu odświeżono szatę graficzną wszystkich preparatów witaminowych JUVIT, a w listopadzie wystartowano z nową kampanią komunikacyjną. Kreacja została oparta o hasło „JUVIT –Dbaj o siebie, jak o dziecko”.
Autorzy kampanii odnieśli się do popularnego przekonania o tym, jak oczywiste jest, że każdego dnia z uważnością dbamy o dzieci, często nawet bardziej niż o siebie, i staramy się zapewnić im to, co najlepsze. Pragną jednak zachęcić dorosłych konsumentów do tego, by nie zapominali o sobie –na wielu polach, także tym związanym z suplementacją witamin. Prócz niegasnącej troski o dobrostan najmłodszych, celem kampanii jest wywołanie refleksji, że dorośli powinni zadbać o siebie tak, jak zadbaliby o dziecko.
Realizacja kampanii została poprzedzona badaniami zrealizowanymi przez IPSOS na zlecenie Hasco-Lek. Potwierdziły one, że kluczowe założenie kampanii, to kwestia niezwykle ważna dla grupy docelowej, z którą utożsamia się większość respondentek i respondentów –w szczególności posiadających potomstwo. Koncept oparty na tej uniwersalnej prawdzie o życiu został oceniony jako wyróżniający się od dotychczasowych komunikatów wykorzystywanych w promocji preparatów witaminowych[1].
W związku z nowym, holistycznym podejściem, marka zadbała też o to, by komunikacja prowadzona w różnych kanałach digitalowych była dopasowana do potrzeb konsumentów z różnych grup wiekowych. Już od kilku miesięcy obserwatorzy JUVIT na Facebooku i Instagramie mają okazję zapoznawać się z treściami edukacyjnymi stworzonymi z myślą o kompleksowej dbałości o zdrowie fizyczne oraz psychiczne.
https://www.youtube.com/watch?v=POOJulqmdNg
Zdaniem marketerów opiekujących się marką JUVIT, krok w stronę zmian zwyczajów zakupowych polskich konsumentów i wybór uniwersalnych preparatów witaminowych w kroplach może pozytywnie wpłynąć na compliance pacjenta, czyli przestrzeganie zaleceń terapeutycznych. To także oferta atrakcyjna ekonomicznie –dzięki możliwości zaopatrzenia się w jeden preparat dla wszystkich domowników wymagających suplementacji, oraz opcja warta rozważenia pod kątem troski o środowisko –przede wszystkim z uwagi na zmniejszenie ilości pozostawianych odpadów wymagających utylizacji.
Agencja kreatywna odpowiedzialna za realizację kampanii: Pomarańcza Sp. z o.o.
[1] Raport z badania ilościowego IPSOS na zlecenie Hasco-Lek, sierpień 2023, n=1056, w tym n= 731 matek dzieci 0-18.
[1] 3.08.1999 r.: data wprowadzenia pierwszego produktu z serii JUVIT -lek OTC JUVIT C.
Komentarze