Marek Adamczyk: Ambicja to droga do sukcesu
Jesteśmy ambitną firmą, a ambicja to droga do sukcesu. Największą wartością naszej firmy są oddani i lojalni pracownicy – to właśnie w nich jest siła. Dzięki temu praca, którą wykonujemy, jest regularnie nagradzana i wyróżniana przez środowisko branżowe, jak i konsumenckie – mówi Marek Adamczyk, członek zarządu Zakładów Farmaceutycznych „UNIA” Spółdzielnia Pracy.
Sukces 2014
Jeszcze w tym roku – można powiedzieć, że w prezencie gwiazdkowym – wprowadzimy na rynek nowy produkt kosmetyczny z serii Alantandermoline. Mamy nadzieję, że nasza nowa oferta będzie sukcesem 2014 roku, którego efekty zobaczymy w 2015 roku.
Porażka 2014
Jak każda firma, tak i nasza Spółdzielnia, na swojej drodze spotyka przeszkody różnej natury. Dogłębnie je analizujemy i dzięki temu wyciągamy wnioski na przyszłość. Staramy się sprostać tym niedogodnościom, dlatego też jesteśmy na rynku już ponad 77 lat. Oczywiście praca to nie wszystko, jesteśmy firmą, w której panuje rodzinna atmosfera i są stworzone warunki do rozwijania swoich zainteresowań. Przykładem są regularnie odbywające się rozgrywki sportowe na szczeblu firmowym. Niepokojący jest fakt rosnącej liczby kontuzjowanych zawodników wynikający z ogromnego ich zaangażowania i to jest naszą największą porażką w tym roku. Jak powiedział Kazimierz Chyła „Życie nie jest sportem. Nie uznaje remisów”.
Wyzwania na przyszłość
Widzimy w naszych produktach bardzo duży potencjał nie tylko na rynku polskim, lecz również w innych krajach. Od kilku lat wybrane produkty sprzedawane są na rynkach zagranicznych i pracujemy nad tym, aby powiększyć zakres tej działalności. Od września 2012 roku bierzemy udział w „Branżowym Programie Promocji Branży Przemysłu Biotechnologicznego i Farmaceutycznego” współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Dzięki uzyskanemu dofinansowaniu mamy możliwość promowania naszego przedsiębiorstwa na zagranicznych rynkach poprzez aktywny udział w międzynarodowych targach farmaceutycznych jako wystawcy oraz udział w misjach gospodarczych w formie spotkań z zagranicznymi kontrahentami i dziennikarzami. Ponadto, w ramach projektu, uczestniczymy w szkoleniach związanych z branżą farmaceutyczną, jak również
jesteśmy obecni w ogólnych działaniach promocyjnych, między innymi poprzez publikacje w branżowej prasie. Już teraz możemy stwierdzić, że postrzeganie Zakładów Farmaceutycznych „UNIA” Spółdzielnia Pracy przez potencjalnych zagranicznych kontrahentów jest bardzo pozytywne, widzimy zwiększone zainteresowanie naszymi usługami oraz produktami.
Fot.: Piotr Maciejewski