STOP kłamstwom w internetowym handlu „lekami”
Stowarzyszenie Leki tylko z Apteki prowadzi kampanię: STOP kłamstwom w internetowym handlu „lekami”, w której pokazuje jak bezradny jest pacjent wobec nieuczciwych producentów pseudo-leków dostępnych w internecie. Kampania powstała, by piętnować nieuczciwy przekaz reklamowy, który preparatomo niepotwierdzonym składzie, udającym leki przypisuje nieosiągalną skuteczność.

Nie ufaj wirtualnym autorytetom, nieistniejącym uniwersytetom i naukowcom, nieprawdziwym zdjęciom i montowanym filmom, „gwarantowanym” efektomi „okazyjnym” cenom
radzi Stowarzyszenie Leki Tylko z Apteki.
Stowarzyszenie LTZA zwróciło się do instytucji, które powinny z opisanym procederem walczyć. Urzędy państwowe powołane do ochrony pacjentów nie dają sobie rady z powstrzymaniem tego procederu. Cały, gwałtownie rozwijający się, obszar handlu pozostaje poza jakąkolwiek kontrolą.
Uważamy za niedopuszczalne, by produkty przypisujące sobie działanie zdrowotne lub lecznicze pozostawały w obrocie poza jakąkolwiek fachową kontrolą – wyjaśnia Paweł Bernat, prezes Stowarzyszenia Leki Tylko z Apteki. – Dbające o obywateli państwo nie może sobie pozwalać na tolerowanie braku kontroli we wrażliwym obszarze związanym ze zdrowiem. Niezbędne są szybkie zmiany prawa. Będziemy o to zabiegać i nadal informować opinię publiczną o efektach
deklaruje prezes LTZA.
Jak wygląda poszukiwanie instytucji, która skutecznie zajmie się sprawą można zobaczyć na stronach: http://www.stopklamstwom.pl/, http://lekitylkozapteki.pl/.
Kampania spotkała się z dużym poparciem społecznym pacjentów, farmaceutów
i lekarzy. Akcję zauważyli znani blogerzy i youtuberzy, którzy na swoich kanałach umieścili publikacje związane z akcją:
- AdBuster – film ma ok 300 tys wyświetleń: https://www.youtube.com/watch?v=RgDY2_graAo&t=21s
- Yolki.med – kanał medyczny:
https://www.youtube.com/watch?v=RgDY2_graAo&t=21s
- Magdalena Hajkiewicz, blog o mitach żywieniowych:
http://wiem-co-jem.pl/stop-klamstwom/
Komentarze