Raport PMR: Polacy coraz więcej wydają na dermokosmetyki w internecie
Według estymacji PMR rynek dermokosmetyków w Polsce wart będzie blisko 2,7 mld zł w 2023 r., a coraz większą część tego rynku generuje sprzedaż internetowa. W raporcie „Rynek dermokosmetyków w Polsce 2023. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2023-2028.” wskazano, że sprzedaż w tym roku w tym kanale dystrybucji osiągnie dynamikę sprzedaży blisko trzykrotnie wyższą niż sprzedaż stacjonarna.
Firma PMR prognozuje, że trend rozwoju sprzedaży dermokosmetyków w internecie zostanie utrzymany w najbliższych pięciu latach. Wzrost znaczenia tego kanału sprzedaży potwierdzają badania konsumenckie, które firma przeprowadziła w styczniu 2023 r.
„Badania na temat zakupu dermokosmetyków jako firma PMR przeprowadzamy cyklicznieod wielu lat. Jeszcze w 2016 r. 3% naszych respondentów wskazywało na dokonywanie zakupu tych produktów w e-sklepie, a 4% w e-aptece. Badanie ze stycznia 2023 r. pokazuje jednak, że ten odsetek wzrósł dziesięciokrotnie – do odpowiednio 28% i 36%”, mówi Marta Marszałek, starszy analityk rynku farmaceutycznego i ochrony zdrowia w firmie PMR.
Prognoza PMR: Dynamika rynku dermokosmetyków w Polsce, w podziale na sprzedaż stacjonarną i internetową (%), 2023
Korzystne ceny wysoko cenione
Sprzedaż dermokosmetyków w internecie w 2023 r. wzrośnie zarówno w ujęciu nominalnym, jak i realnym (tzn. po skorygowaniu o inflację). Wpływ na to ma zmiana zachowań kupujących dermokosmetyki (e-apteki i e-sklepy są coraz popularniejszymi miejscami zakupu dermokosmetyków) oraz inflacja i pogarszająca się sytuacja materialna Polaków (w internecie łatwiej jest wyszukiwać promocje i porównywać ceny produktów niż w sklepach czy aptekach stacjonarnych). Z badania PMR wynika, że obecnie korzystne ceny są bardzo ważnym czynnikiem przy wyborze miejsca zakupu dermokosmetyków niezależnie od płci i wieku kupującego.
Informacje o raporcie „Rynek dermokosmetyków w Polsce 2023”:
Raport przedstawia kompleksową charakterystykę rynku dermokosmetyków w Polsce z uwzględnieniem podziału na kanały sprzedaży oraz kategorie. Dla potrzeb raportu przeprowadzono szereg badań i analiz, których celami szczegółowymi było zidentyfikować m.in.: wartość rynku, główne trendy i czynniki wpływające na ten rynek.
Dokładne informacje o raporcie: https://mypmr.pro/products/rynek-dermokosmetykow-w-polsce
Komentarze