Partner serwisu
20 lipca 2015

Auto monitorujące ciśnienie krwi?

Kategoria: Ciekawostki

Przemysł motoryzacyjny wprowadza technologie z zakresu ochrony zdrowia. Do roku 2025 krytyczne rozwiązania, takie jak monitorowanie ciśnienia krwi, znajdą zastosowanie w 5 procentach wszystkich pojazdów - podaje Frost & Sullivan.

Auto monitorujące ciśnienie krwi?

Przemysł motoryzacyjny od długiego czasu wprowadza do pojazdów nowe i innowacyjne rozwiązania na podstawie trendów konsumpcyjnych, preferencji, biuletynów związanych z bezpieczeństwem oraz pozycjonowania rynkowego. Rynek motoryzacyjny jest niezwykle blisko wprowadzenia technologii zdrowia, dobrego samopoczucia i ogólnego dobrostanu (health, wellness and wellbeing, HWW) do samochodów. Przewiduje się, że do roku 2018 około 30-40 procent samochodów będzie posiadać  motoryzacyjne rozwiązania HWW, takie jak konfigurowanie foteli i programowalne oświetlenie. Do roku 2025 krytyczne rozwiązania, takie jak monitorowanie ciśnienia krwi, znajdą zastosowanie w 5 procentach wszystkich pojazdów.

Według nowej analizy Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, pt. Prognoza technologii zdrowia, dobrego samopoczucia i ogółnego dobrostanu w globalnym przemyśle motoryzacyjnym, (Executive Outlook of Health, Wellness, and Wellbeing Technologies in the Global Automotive Industry), wynika, że główni globalni producenci opracowują strategie, które mają na celu stosowanie w samochodach wbudowanych, montowanych, lub operujących w chmurze systemów monitorowania zdrowia, dostępnych w standardzie, opcjonalnie lub w charakterze zaawansowanych rozwiązań. Będzie to wymagało relacji z partnerami z wielu dziedzin przemysłu takich jak opieka zdrowotna czy technologie informacyjne. Pierwsza fala rozpowszechnienia HWW w przemyśle motoryzacyjnym skupi się na funkcjach pomiaru oraz monitorowania, aby dzięki wczesnemu wykrywaniu dolegliwości oraz udzielaniu pomocy w nagłych wypadkach przynieść korzyści kierowcom oraz pasażerom.

Dodatkowe informacje dotyczące niniejszego wydarzenia są dostępne pod adresem: http://owl.li/PDyu6
Przemysł motoryzacyjny dąży do osiągnięcia celu, jakim jest zerowa liczba wypadków i ofiar śmiertelnych, dzięki wykorzystaniu interaktywnego połączenia technologii, umożliwiających osiągnięcie postępów w jeździe autonomicznej oraz systemach wspomagania kierowcy.

"W wyniku przewidywanej zmiany sposobu świadczenia usług związanych z opieką zdrowotną, niezależne szpitale oraz inteligentne domy i pojazdy w sposób oczywisty staną się nowymi punktami służącymi do pomiaru, monitorowania oraz świadczenia podstawowych usług diagnostycznych, jak również przekazującymi użytkownikom informacje dotyczące ich stanu zdrowia" - stwierdza Neelam Barua, starszy analityk rynku motoryzacyjnego w firmie Frost & Sullivan. "W ten sposób w przyszłości samochody będą najprawdopodobniej projektowane i konfigurowane na podstawie wieku oraz stanu zdrowia osób, które nimi podróżują."

W odpowiedzi na liczną populację starszych kierowców, w niektórych krajach producenci samochodów już teraz projektują pojazdy, które będą w stanie przewidzieć atak serca kierowcy lub sytuację nagłej niemocy, aby bezpiecznie zatrzymać samochód oraz wezwać pomoc lekarską. Ford i Toyota – wśród producentów na skalę masową – oraz producenci samochodów luksusowych takich jak BMW czy Audi – są pionierami, którzy w następnej generacji swoich pojazdów chcą zastosować rozwiązania HWW.

"Biorąc pod uwagę początkowy etap powstawania rynku, czas i wysiłek poświęcany na budowanie partnerstw, zdobycie uwagi klientów oraz tworzenie modeli biznesowych, mających uwzględnić elementy opieki zdrowia w pojazddach, będą kluczowym wyznacznikiem określającym zwycięzców i przegranych danego segmentu" - zauważa Vishwas Shankar, Menadżer Programowy zespołu ds. rynku motoryzacyjnego w firmie Frost & Sullivan. "Gdy producenci samochodów zrozumieli ten fakt, zaczęli budować partnerstwa, aby rozwijać swoje mocne strony i stworzyć zróżnicowany ekosystem dla rozwiązań z zakresu opieki zdrowotnej."

Jednak HWW w przemyśle motoryzacyjnym spotyka się już z pierwszymi wyzwaniami. Zwiększone zaangażowanie Agencji Żywności i Leków (Food and Drug Administration, FDA) oraz liczba przepisów może stłumić innowacje i utrudnić korzystanie z urządzeń medycznych w pojazdach. Ponadto niska świadomość konsumentów w zakresie motoryzacyjnych technologii HWW oraz obawy związane z prywatnością i bezpieczeństwem danych będących w obiegu rynku mobilnego zdrowia również opóźnią masowe wdrażanie pojazdów z tymi rozwiązaniami.

Z drugiej strony takie agencje jak EuroNCAP (European New Car Assessment Program), czyli organizacja, która zajmuje się oceną bezpieczeństwa pojazdów,  starają się świadczyć usługi w zakresie oceny i standaryzacji technologii bezpieczeństwa w samochodach. Ich wysiłki przekładają się na przywiązywanie większej wagi do technologii ratowania życia w samochodach w porównaniu do innych rozwiązań i będą wspierać wschodzący rynek HWW w światowym przemyśle motoryzacyjnym.

O Frost & Sullivan:

Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, świadczy usługi Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw, współpracując z klientami w celu osiągnięcia ich najlepszej pozycji rynkowej pod względem rozwoju, innowacyjności oraz zarządzania. Program firmy – Growth Partnership Service – dostarcza rzetelnych badań rynkowych i modeli najlepszych praktyk, aby wspomóc generowanie, ewaluację i wdrożenie skutecznych strategii rozwoju. Frost & Sullivan ma 50-letnie doświadczenie we współpracy z firmami z listy Global 1000, przedsiębiorstwami rozwijającymi się oraz społecznościami inwestorskimi. Posiada 40 biur działających na 6 kontynentach. Więcej informacji na temat oferowanego przez Frost & Sullivan Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw pod adresem: http://www.frost.com/

Fot. www.freeimages.com
 

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ