Partner serwisu
29 kwietnia 2016

Samoregulacja suplementów na finiszu

Kategoria: Leki roślinne i suplementy diety

W odpowiedzi na propozycję samoregulacji branży zaproponowanej przez UOKiK, Związek SUPLEMENTY POLSKA oraz PASMI Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty, przedstawiły Kodeks dobrych praktyk reklamy suplementów diety. Prace nad finalną wersją dokumentu powinny zakończyć się w przeciągu kilku kolejnych miesięcy.

Samoregulacja suplementów na finiszu

28 kwietnia br., w gmachu UOKiK odbyło się spotkanie „Reklama suplementów diety – dobre praktyki”. To już drugie spotkanie instytucji państwowych oraz przedstawicieli biznesu poświęcone wypracowaniu rozwiązań służących ochronie konsumentów przed wprowadzającym w błąd przekazem reklamowym. Pierwsze takie spotkanie z inicjatywy UOKiK odbyło się w styczniu br.

Zgodnie z deklaracjami i ustaleniami, jakie wspólnie złożył Związek Producentów i Dystrybutorów SUPLEMENTY POLSKA oraz PASMI Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty przygotowana została propozycja samoregulacji w zakresie reklamy suplementów diety. Proces prowadzony był transparentnie i obejmował szeroki krąg uczestników od producentów po dystrybutorów. W wyniku działań przedstawicieli branży, którym w szczególny sposób zależy na podjęciu unikalnej współpracy w kierunku poprawy praktyk reklamowych, wypracowano propozycję „Kodeksu dobrych praktyk reklamowych suplementów diety”. Do projektu dołączyła również Polska Izba Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medyczych POLFARMED.

„Obecnie w polskim jak i europejskim prawie funkcjonują regulacje dotyczące reklamy suplementów diety. Odpowiedzialny przemysł od zawsze działa zgodnie z nimi. Jedynie firmy, którym nie zależy na budowaniu swojej wiarygodności, stosują je wybiórczo. Samoregulacja jest dla nas naturalnym etapem rozwoju rynku, dlatego SUPLEMENTY POLSKA oraz PASMI podjęły inicjatywę stworzenia wspólnej listy dobrych praktyk, jakie powinny obowiązywać wszystkich obecnych na tym rynku.” – mówi Jarosław Lichodziejewski Prezes Związku Producentów i Dystrybutorów SUPLEMENTY POLSKA.

 

„Jesteśmy przekonani, iż zaproponowane w kodeksie regulacje, w tym między innymi zakaz używania w reklamie suplementów diety lekarza i farmaceuty oraz atrybutów towarzyszących tym zawodom, wpłynie znacząco na odbiór reklamy tej grupy produktów przez konsumenta. Zaproponowane przez branżę zmiany mają na celu przede wszystkim nie wprowadzanie konsumenta w błąd oraz edukację w zakresie suplementów diety, które są  uzupełnieniem codziennej diety.” – komentuje Ewa Jankowska Prezes PASMI.

Podczas spotkania w UOKiK, projekt samoregulacji przedstawili prezesi obu organizacji branżowych - Jarosław Lichodziejewski SUPLEMENTY POLSKA oraz Ewa Jankowska PASMI. Propozycja poddana została dyskusji wśród uczestników spotkania. Kolejny etap prac poświęcony zostanie m.in.: uszczegółowieniu zapisów dotyczących kształtu samych reklam oraz sankcji dla podmiotów niestosujących się do przyjętych wytycznych.

***

Związek Producentów i Dystrybutorów SUPLEMENTY POLSKA skupia kilkanaście wiodących firm, obecnych na rynku suplementów diety. Członkami Związku są: Adamed Consumer Healthcare S.A., Amway Polska, Biocorp, GardenPharm, Healwheel Laboratories, Laboratoria Natury, Mito-pharma, Novascon, Olimp Labs, USP Zdrowie, Walmark, Zioło-Piast.

ZPiD Suplementy Polska współpracuje  z organizacjami branżowymi związanymi z rynkiem suplementów zrzeszonymi w Europejskiej organizacji  Food Supplements  Europe z siedzibą w Brukseli.

 

PASMI Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty promuje wśród społeczeństwa odpowiedzialne samoleczenie poprzez świadome i bezpieczne stosowanie produktów sklasyfikowanych jako Leki Bez Recepty. Dąży do ustanawiania odpowiednich rozwiązań prawnych i systemowych dla rozwoju odpowiedzialnego wykorzystania leków OTC jako jednego z elementów systemu ochrony zdrowia.

PASMI aktywnie współpracuje z organizacjami europejskimi, których cele i działania są zbieżne z działalnością statutową PASMI. Jest członkiem AESGP – Europejskiego Stowarzyszenia producentów Leków OTC. Obecnie Związek zrzesza 16 podmiotów: Aboca, A&D Pharma, Bayer, Boehringer Ingelheim, GSK, Johnson&Johnson, , Omega Pharma Poland, Pfizer, Pierre-Fabre, Polpharma, Reckitt Benckiser, Sanofi, Takeda, Teva, USP Zdrowie, Walmark.

Źódło: informacja prasowa TBT i Wspólnicy

Fot. freeimages.com

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ