Partner serwisu
22 czerwca 2016

Pierwszy na świecie produkt zawierający olej z łososia z pozytywnym wynikiem testu autentyczności produktu

Kategoria: Leki roślinne i suplementy diety

Jako pierwszy dystrybutor oleju z łososia na świecie, Natural Pharmaceuticals poddało swój produkt OmegaMarine Forte+ weryfikacji poprzez niezależny, trzystopniowy test autentyczności OmegaVeritas. Niedawno stworzony test, który jest pierwszym badaniem tego rodzaju, jest w stanie zweryfikować jakość i pochodzenie surowców, a także jakość i skład końcowego, konsumenckiego produkt.

 

Pierwszy na świecie produkt zawierający olej z łososia  z pozytywnym wynikiem testu autentyczności produktu

Podstawa testu powstała dzięki staraniom działu badawczo-rozwojowego OmegaVeritas, którego działania były częściowo sfinansowane przez Norweską Radę Badań. Wraz z norweskimi producentami olejów z łososia: Biomega, Marine Harvest, Nordlaks i Nutrimar, OmegaVeritas zoptymalizował i zwalidował procedury analiz i algorytmy weryfikacji pochodzenia, jakości i składu produktów, a także stworzył bazę danych dotyczących olejów z łososia. Celem projektu było stworzenie skutecznego i wiarygodnego systemu, który zapewni jednocześnie integralność i przejrzystość.

Narzędzie do badania autentyczności oleju z łososia jest już dostępne na rynku. System został gruntownie przetestowany, a wyniki potwierdziły, że analiza jest wiarygodna i dokładna. Analizie zostały poddane wybrane produkty na bazie oleju z łososia dostępne na rynku. Co niestety nie jest zaskakujące, wyniki pokazały, że nie każdy przebadany produkt zawierał dokładnie to, co zostało podane na etykiecie.

- Po niedawnym sukcesie potwierdzeń autentyczności oleju z kryla, olej z łososia był dla nas naturalnym kolejnym wyborem. Należy on do wyższej półki cenowej, a my mamy teraz odpowiedni system, który może pomóc uczciwym i odpowiedzialnym producentom olei ochronić ich produkty - mówi prezes Svein Erik Haugmo z OmegaVeritas.

Natural Pharmaceuticals jest pierwszym właścicielem marki, który zaczął używać testów autentyczności dla swoich produktów z oleju łososia. OmegaMarine Forte+, zgodnie z deklaracją, zawiera 35% naturalnego oleju z łososia oraz 65% skoncentrowanego oleju z ryby. Natural Pharmaceuticals z entuzjazmem odpowiedziało na zaproszenie do badania. Uważa też, że tego typu weryfikacja będzie niedługo stosowana przez większość marek posiadających w swojej ofercie produkty zawierające wysokowartościowe oleje naturalne.

- Po raz pierwszy jesteśmy rzeczywiście w stanie zweryfikować, że nasze produkty są oparte na autentycznym oleju z łososia, który jest zawarty w prawidłowych ilościach. Nigdy nie mieliśmy wątpliwości co do naszych dostawców – badanie jedynie potwierdziło, że współpracujemy z najlepszymi. Wyniki testu są oczywiście cenne dla nas jak i dla naszych klientów, którzy mogą czuć się jeszcze bardziej pewni, że otrzymują najwyższą możliwą jakość olejów z łososia, gdy zaopatrują się w nasze produkty – mówi CEO Natural Pharmaceuticals, Ulf Oldenborg. – Jesteśmy przekonani, że wraz z wprowadzenie trzystopniowego testu, Natural Pharmaceuticals wraz z OmegaVeritas wyznaczyło nowy poziom międzynarodowych kontroli jakości dla produktów z kwasem tłuszczowym omega-3, który to właśnie kwas zawiera olej z łososia.

O OMEGAVERITAS

OmegaVeritas świadczy usługi laboratoryjne, których celem jest badanie autentyczności olei omega-3 pozyskiwanych z ryb morskich. Technologia badawcza, początkowo rozwijana prze norweską organizację SINTEF, opiera się na sprawdzonej technologii NMR i GC połączonej z silnymi algorytmami baz danych i analiz. OmegaVeritas jest w stanie zweryfikować morskie gatunki oraz ich regiony pochodzenia, poprzez kontrolę jakości gwarantowaną przez protokoły pobierania. OmegaVeritas z siedzibą w norweskim Molde, służy międzynarodowym rynkom trzystopniową weryfikacją, by zaspokoić popyt konsumentów na niesfałszowane i zrównoważone produkty
z omega-3.

O NATURAL PHARMACEUTICALS

Natural Pharmacuticals jest dystrybutorem suplementów diety obsługującym 8 krajów: Polskę, Niemcy, Węgry, Estonię, Łotwę, Litwę, Ukrainę i Rumunię. Od 2009 roku jest wiodącym oraz innowacyjnym producentem suplementów diety, który specjalizuje się w kwasach omega-3 na europejskim rynku. Głównym celem firmy jest dbanie o zdrowie klientów, ze szczególnym naciskiem na ich zróżnicowane potrzeby, w szczególności poprzez system sprzedaży bezpośredniej do domów klientów. Ponadto, priorytetem Natural Pharmaceutical jest dążenie do doskonałości poprzez dbanie o najwyższą możliwą jakość produktów i ich ciągły rozwój.

Źródło i fot.: informacja prasowa

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ