Partner serwisu
04 grudnia 2015

Kontrakt do USA oraz jubileusz 70-lecia spółki

Kategoria: Z życia branży

Lubelska Polfa rozpoczęła realizację kontraktu eksportowego z amerykańskim odbiorcą na dostawę specjalistycznych wyrobów medycznych. Pierwsze dostawy zostaną wysłane za ocean już za kilka tygodni. 5 milionów w roku 2016, a docelowo 15 milionów sztuk lubelskich produktów rocznie trafiać będzie do szpitali w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku – poinformował na konferencji prasowej Jerzy Starak, główny inwestor Polfy Lublin.

Kontrakt do USA oraz jubileusz 70-lecia spółki

Realizacja nowego, znaczącego kontraktu eksportowego to z jednej strony międzynarodowe potwierdzenie jakości polskich produktów, a z drugiej strony dowód na słuszny kierunek naszej restrukturyzacji. Właśnie teraz najlepiej widać, że poczynione przez nasz zakład inwestycje w nowe linie technologiczne do produkcji opakowań dla przemysłu farmaceutycznego sprawdziły się – mówi Jarosław Stępniak, prezes zarządu Spółki.

Bardzo dobre wiadomości o eksporcie są ukoronowaniem jubileuszowego, 70. roku funkcjonowania przedsiębiorstwa. Z tej okazji, 3 grudnia br. na Zamku w Lublinie, zaplanowano uroczystą galę, podczas której medale i wyróżnienia otrzymają pracownicy z największym stażem pracy oraz osoby, które w sposób znaczący wpłynęły na rozwój firmy. Wśród odznaczonych jest też prezydent Krzysztof Żuk, który w latach 1999-2007 był członkiem Rady Nadzorczej Polfy Lublin.

Ostatnie lata Polfy Lublin były czasem trudnych przemian, zakończonych sukcesem dzięki determinacji i cierpliwości inwestora, odpowiedzialnej postawie związków zawodowych oraz zaangażowaniu pracowników gotowych do wielu wyrzeczeń w celu naprawy spółki. Polfa Lublin była pierwszą firmą w kraju, która wprowadziła na rynek szpitalny płyny infuzyjne, a następnie cały szereg wyrobów medycznych z tworzyw sztucznych, m. in. przyrządy do infuzji i transfuzji, hemodializy i strzykawki. Niestety przez wiele ostatnich lat firma borykała się z problemami wynikającymi przede wszystkim z agresywnej konkurencji ze strony azjatyckich producentów sprzętu medycznego i masowego importu ich produktów do Polski. To spowodowało negatywne wyniki finansowe i konieczność ciągłego zasilania Spółki w środki niezbędne do wypłaty wynagrodzeń oraz pokrycia pozostałych kosztów działalności. Główny inwestor, Jerzy Starak, nigdy nie stracił nadziei na uzdrowienie Spółki. Również pracownicy i przedstawiciele związków zawodowych - mimo trudnych procesów restrukturyzacyjnych - wykazali się cierpliwością, zaangażowaniem i wiarą, że Spółkę uda się wyprowadzić na prostą. Kluczowa dla sukcesu Polfy Lublin okazała się  strategiczna decyzja i wejście na nowy rynek - opakowań oraz akcesoriów dla przemysłu farmaceutycznego. Spółka rozpoczęła produkcję zakrętek, kroplomierzy, miarek, buteleczek oraz innych wyrobów zgodnie z najwyższymi standardami jakości stosowanymi w sektorze farmaceutycznym. Inwestycje w nowoczesne maszyny, modernizacja infrastruktury, nawiązanie strategicznej współpracy z zakładami Grupy Polpharma, a także pozyskanie nowych partnerów biznesowych - wszystko to spowodowało, że w latach 2014-2015 Spółka osiągnęła po raz pierwszy od wielu lat  samodzielność finansową. Przychody ze sprzedaży opakowań farmaceutycznych i akcesoriów są w 2015 roku po raz pierwszy wyższe niż te ze sprzedaży wyrobów medycznych. Spółka zatrudnia nowych pracowników i podejmuje nowe inwestycje.

Polfa Lublin S.A., sukcesorka założonej w 1945 roku Wytwórni Farmaceutycznej Orfa Spółka Komandytowa, a od 1974 roku działająca pod marką Lubelskie Zakłady Farmaceutyczne „Polfa”, obchodzi w tym roku swoje 70-lecie. Była pierwszą spółką polskiej farmacji, która otrzymała Certyfikat ISO 9001. Siedziba i jednocześnie zakład produkcyjny firmy mieści się w Lublinie przy ul. Wojciechowskiej. Obecnie Polfa Lublin S.A. zatrudnia 105 osób.

Źródło i fot.: informacja prasowa

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ