Boehringer Ingelheim zakończył pomyślnie rok finansowy 2016
Wzrost poziomu sprzedaży netto we wszystkich segmentach działalności
W ubiegłym roku firma Boehringer Ingelheim odnotowała wzrosty we wszystkich segmentach prowadzonej działalności.
Wzrost poziomu sprzedaży netto w 2016 r. przekroczył nasze oczekiwania — podkreśliła Simone Menne, Członek Zarządu ds. Finansów. Wynikał on z udanego wprowadzenia na rynek innowacyjnych produktów oraz dobrej pozycji uznanych leków.
Ostatecznie poziom sprzedaży netto leków wydawanych na receptę - największego segmentu działalności firmy - wzrósł o 7,4% w ujęciu skorygowanym o kurs walutowy do ok. 12 mld euro (+7,5% w euro). Tiotropium stosowane w leczeniu chorób układu oddechowego, pozostaje liderem na rynku z poziomem sprzedaży netto sięgającym niemal 3 mld euro.
Wypracowany w Boehringer Ingelheim poziom całkowitej sprzedaży netto w 2016 r. nie uwzględnia sprzedaży netto segmentu zdrowie zwierząt firmy Sanofi, ponieważ został on zintegrowany dopiero 1 stycznia 2017 r. Firma Boehringer Ingelheim odnotowała w segmencie zdrowie zwierząt z 2016 r., w oparciu o swoją tradycyjną ofertę, sprzedaż netto na poziomie ok. 1,5 mld euro, co stanowi ponad 9% jej całkowitej sprzedaży netto. Produktem, który osiągnął najlepsze wyniki, po raz kolejny okazała się szczepionka dla świń.
W ubiegłym roku działalność w segmencie produkcji biofarmaceutyków na zlecenie przyniosła firmie Boehringer Ingelheim sprzedaż netto na poziomie 613 mln euro. Osiągnięto wzrost rzędu 6,4%.
W 2016 r. segment leków dostępnych bez recepty przyczynił się do wzrostu poziomu sprzedaży netto firmy po raz ostatni, ponieważ z dniem 1 stycznia 2017 r. stał się częścią firmy Sanofi. W ubiegłym roku firma Boehringer Ingelheim osiągnęła w tym segmencie sprzedaż netto na poziomie ok. 1,6 mld euro, co stanowi prawie 10% jej całkowitej sprzedaży netto.
Perspektywy na rok 2017
W bieżącym roku firma Boehringer Ingelheim oczekuje znacznego wzrostu rok do roku w poziomie sprzedaży netto w ujęciu skorygowanym o kurs walutowy. Integracja nowego segmentu zdrowia zwierząt będzie odgrywała kluczową rolę w tym zakresie.
Szczegółowe informacje dotyczące roku finansowego 2016 są dostępne do pobrania ze strony internetowej Boehringer Ingelheim pod adresem: https://www.boehringer-ingelheim.com/news/annual_press_conference.
Raport Roczny 2016:
http://annualreport.boehringer-ingelheim.com
Wystąpienia programowe i prezentacje z Dorocznej Konferencji Prasowej 2017:
https://www.boehringer-ingelheim.com/news/annual_press_conference
Boehringer Ingelheim
Grupa Boehringer Ingelheim jest jedną z 20 wiodących firm farmaceutycznych na świecie i do dziś pozostaje nieprzerwanie własnością rodziny. Od ponad 130 lat prowadzi prace badawczo-rozwojowe, produkcję i sprzedaż innowacyjnych leków o wysokiej wartości terapeutycznej. „Do nowych wartości poprzez innowacje“ to wizja, która na codzień wyznacza kierunek 50.000 pracowników, działających w trzech obszarach biznesowych: medycynie, weterynarii oraz produkcji leków biologicznych.
Głównym elementem kultury Boehringer Ingelheim jest zobowiązanie do działań zgodnych z zasadami odpowiedzialności społecznej. Firma angażuje się w projekty społeczne (m.in. globalną inicjatywę Making More Health), aktywnie promuje różnorodność pracowników i korzysta z ich różnych doświadczeń i umiejętności. Współpraca i wzajemny szacunek, ale także ochrona środowiska i zrównoważony rozwój stanowią nieodłączną część wszystkich przedsięwzięć Grupy.
W 2016 r. firma Boehringer Ingelheim osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 15,9 mld euro. 19,6% wartości przychodów netto (ponad 3 mld euro) zainwestowane zostało w badania i dalszy rozwój.
Więcej informacji o Boehringer Ingelheim można znaleźć na stronie
www.boehringer-ingelheim.com lub w naszym raporcie rocznym: http://annualreport.boehringer-ingelheim.com
Źródło: Informacja prasowa
Fot.: 123rf.com