Partner serwisu
24 sierpnia 2020

Gemius: Już 73% internautów robi zakupy online

Kategoria: Aktualności

Jak wynika z najnowszego badania Gemius „E-commerce w Polsce 2020” już 73 proc. internautów robi zakupy online. E-konsumenci chętnie szukają w sieci odzieży, a także obuwia, kosmetyków i perfum, książek, płyt, filmów oraz biletów do kina/teatru. Na popularność e-zakupów w ostatnim czasie wpłynęła także społeczna izolacja wywołana pandemią koronawirusa. Zamknięci w domach konsumenci chętniej zaopatrywali się w potrzebne artykuły właśnie przez Internet. Choć zainteresowanie e-commerce rośnie, nie maleją oczekiwania e-konsumentów, którzy chcą, by robione w ten sposób zakupy rzeczywiście były szybkie, wygodne i co najważniejsze – bezpieczne. Zadaniem firm kurierskich jest zapewnienie dostaw spełniających ich oczekiwania. Według opracowania Gemius sceptyczne wobec e-zakupów są najczęściej osoby powyżej 50 roku życia.

Gemius: Już 73% internautów robi zakupy online

Dla aż dla 43 proc. osób niekupujących w sieci głównym powodem niechęci do tej formy dokonywania zakupów jest brak możliwości zobaczenia produktu „na własne oczy”. Jak wskazał raport Gemius ponad połowa (52 proc.) osób kupujących online deklaruje, że formą zwrotu, która najbardziej zachęca do zakupów online, jest możliwość łatwego odesłania kurierem paczki ze zwrotem. Takie rozwiązanie, w porozumieniu ze sklepami internetowymi, oferuje DPD Polska. Produkt można też oddać dzięki sieci DPD Pickup i oddziałów miejskich DPD. W tych ostatnich instalowane są przymierzalnie, które dodatkowo usprawniają cały proces. Odebraną w oddziale odzież lub obuwie można przymierzyć na miejscu i od razu nadać zwrot.

Współcześni nabywcy oczekują także wygodnych i bezpiecznych form płatności za zamówienie. Według badania Gemius „E-commerce w Polsce 2020” internauci niezmiennie najchętniej wybierają możliwość szybkiego przelewu przez serwis płatności. Cały czas bardzo popularną formą regulowania należności za e-zakupy jest płatność za pobraniem i w tym przypadku od początku pandemii rekomendowane są płatności kartą bezpośrednio u kuriera DPD, co jest wygodne, bezpieczne i upraszcza rozliczenia ze sklepem internetowym.

Dziś znaczą wagę przywiązuje się także do bezpieczeństwa doręczenia. Konsumenci chcą, by dostawcy paczek przestrzegali zaleceń sanitarnych, a procedury odbioru przesyłki były prostsze, jeśli to możliwe z maksymalnym ograniczeniem kontaktu i zachowaniem bezpiecznego dystansu. DPD Polska od marca proponuje doręczenia bez podpisu pod drzwi lub, w przypadku przesyłek „do rąk własnych”, z wykorzystaniem PIN. Najprawdopodobniej zastosowane uproszczenia zostaną z nami także po powrocie do „normalności” – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

źródło: Newseria
fot. 123rf/zdjęcie ilustracyjne
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ