Partner serwisu
24 lipca 2014

Reklama Ibupromu znika z ekranów

Kategoria: Z życia branży

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał spółce USP Zdrowie wycofanie reklamy audiowizualnej produktu leczniczego Ibuprom, kierowanej do publicznej wiadomości w formie spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych.

Reklama Ibupromu znika z ekranów

GIF w wyniku postępowania administracyjnego uznał, iż reklama audiowizualna produktu leczniczego Ibuprom emitowana w formie spotu w stajach telewizyjnych narusza obowiązujące przepisy w zakresie reklamy. Inspektorat w wydanej decyzji napisał informacja o treści: „nawet rozsadzający ból głowy” narusza przepisy Prawa farmaceutycznego, zgodnie z którymi reklama leku nie może wprowadzać w błąd. Powinna ona prezentować produkt leczniczy obiektywnie i informować o racjonalnym stosowaniu, jak również nie może zawierać informacji niezgodnych z zatwierdzoną Charakterystyką Produktu Leczniczego. 

Zdaniem GIF informacje o treści „Ibuprom z inhibitorem COX” oraz „koncentruje swoją maksymalną moc i uderza we wszystkie punkty bólu” wprowadzają odbiorcę reklamy w błąd, sugerując że tylko Ibuprom jest lekiem zawierającym wyróżniający go składnik – inhibitor COX. Tymczasem do inhibitorów COX zalicza się inne niesterydowe leki przeciwzapalne np. diklofenak, naproksen, indometacynę, których działanie również polega na hamowaniu aktywności cyklooksygenazy (COX).

Zastrzeżenia wzbudza także sformułowanie „koncentruje swoją maksymalną moc i uderza we wszystkie punkty bólu”, które zdaniem Inspektoratu sugeruje, że produkt Ibuprom posiada maksymalną moc działania, podczas gdy na rynku są dostępne produkty zawierające w swoim składzie substancje czynne w wyższej dawce niż Ibuprom”.

Źródło: Główny Insepktora Farmaceutyczny

Fot. freeimages.com

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ