Miesiąc Menopauzy pod znakiem przemian i nowych perspektyw
„Menopauza bez pauzy. Ja się dopiero rozkręcam!” to nowe, pełne energii i zachęcające do działania, hasło kampanii marki VICHY NEOVADIOL, która ma na celu konsekwentne obalanie szkodliwych mitów i burzenie tabu na temat menopauzy. Hasło tegorocznej kampanii ma zachęcać kobiety do zmiany perspektywy i odkrywania nowych możliwości w tym szczególnym etapie życia. Trwający właśnie październik jest miesiącem świadomości menopauzy, która w tym czasie jest odmieniana przez wszystkie przypadki. Mimo że to naturalny etap w życiu kobiety, nadal obarczony jest społecznym tabu. Ambasadorki kampanii – Agnieszka Dygant i Katarzyna Dowbor przekonują na swoim przykładzie, że menopauza nie staje na przeszkodzie w samorealizacji.
W starzejącym się społeczeństwie menopauza dotyka coraz większej liczby kobiet. Jak wskazują dane WHO, w 2030 roku 1,2 miliarda kobiet na świecie będzie miało 50 lat, a co się z tym wiąże doświadczy objawów menopauzy.
Przekroczenie granicy 50. r. ż. często wiąże się ze zmianami w postrzeganiu ról życiowych. W społeczeństwie wciąż pokutuje przekonanie, że młodość jest bardziej ceniona niż doświadczenie. To z kolei prowadzi do obniżenia poczucia własnej wartości i marginalizacji kobiet po 50. r. ż. Tymczasem młodość i doświadczenie doskonale się uzupełniają, a menopauza nie musi oznaczać życiowej stagnacji.
Jedna trzecia życia nie musi być pauzą
Hasło poprzedniej edycji kampanii – „Menopauza. Zmiany są piękne. Porozmawiajmy o tym” było początkiem dla otwartych rozmów i destygmatyzacji tematu menopauzy. W tegorocznej edycji kontynuujemy dialog społeczny i otwieramy się na jeszcze więcej. Hasłem „Menopauza bez pauzy. Ja się dopiero rozkręcam!” zachęcamy do zmiany perspektywy i otwarcia na nowe wyzwania, bo ten etap nie musi być hamulcem dla aktywnego życia. Jak wynika z danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), okres po menopauzie stanowi jedną trzecią życia kobiety. Warto zrobić wszystko, by uczynić go wyjątkowym!
Komentarze